Kan/man gjøre dette?

Tanken er å rive eksisterende skorstein til gulvet på overetasjen så skjøte på 5m cortenrør så jeg kommer forbi andre etasje og over taket et godt stykke.

Tanken med dette er å spare plass samtidig som man får et pent rør i stedet for en stor murstock å se på.

Mvh Micke..

J
Det er bare din lokale feier som kan svare på det.

I noen distrikter er det ok, andre ikke... :(

Har fått svar. Det skal være helt ok i min region, Jkpg med omegn. Snakket med Torpa ventilasjon og brannvernkontroll AB

Nå slipper jeg en skjemmende skorstein på loftet, begynner å ta den ned med en gang. YES!!

:)

Hvor mye plass vinner du nå på dette? Er det en kjempemur per i dag kanskje det blir en gevinst. Men om kanalen er ganske vanlig, halvstein/helstein, så må du kanskje ha et 150 - 200 mm rør + 60 mm nettingmatte + 100 mm luftspalte samt til slutt sjakt av mineritt. Det blir ca 450-500 mm bredde på en slik konstruksjon.

Men du har kanskje 5 andre kanaler som også ryker eller?

Jeg sparer bra på dette inngrepet.. Skorsteinen er ca 130 år gammel. Steinsatt..

• Eldre, delvis revet teglsteinsmur av en 130 år gammel skorstein, med slitte overflater og blottlagte trestøtter.
  • Gammel, delvis demontert skorstein med svartnet stein og avskallet puss, omkranset av tapetsert vegg. En person står i bakgrunnen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.