5.206 lest ·
10 svar
5k lest
10 svar
Skjærgårdslook...råspont på vegg. Hvordan?
Kona og jeg har snødd inn på "skjærgårdslooken" og vil derfor sette opp rupanel på veggen i gangen og hvitmale den. (Jeg vet...shabby chic
)
Hvordan i all verden gjør jeg det best?
Veggen er vanlig gipsplate. Om jeg setter opp tverrgående lekter for å kunne spikre panelen, f.eks. 5mm MDF, og deretter 17mm rupanel så vil det stikke 10mm utenfor dørkarmer og vindusrammer. Hvordan løser man det problemet?
Å droppe tverrlektene og spikre direkte i gipsplaten føles ikke som en god idé. Tenkte på å frese ut gipsen og sette trelektene, men selv da havner jo panelen et stykke utenfor dørkarmene/vindusrammene.
Å sette nye dørkarmer og vindusrammer er ikke et alternativ. Heller ikke å fjerne gipsen.
Noen som har et bra forslag?
Hvordan i all verden gjør jeg det best?
Veggen er vanlig gipsplate. Om jeg setter opp tverrgående lekter for å kunne spikre panelen, f.eks. 5mm MDF, og deretter 17mm rupanel så vil det stikke 10mm utenfor dørkarmer og vindusrammer. Hvordan løser man det problemet?
Å droppe tverrlektene og spikre direkte i gipsplaten føles ikke som en god idé. Tenkte på å frese ut gipsen og sette trelektene, men selv da havner jo panelen et stykke utenfor dørkarmene/vindusrammene.
Å sette nye dørkarmer og vindusrammer er ikke et alternativ. Heller ikke å fjerne gipsen.
Noen som har et bra forslag?
+1 på det! Horisontalt blir minst like fint og "skjærgård" som vertikalt og veldig mye enklere i dette tilfellet...titanium skrev:
Klikk her for å svare