Hei,
Vi holder på å bygge et hus i Stockholms skjærgård og har tenkt oss å skape litt skjærgårdsfølelse ved å ha stående malt panel (plank) i storstuen samt tilsvarende men liggende i ett av soverommene.
Snekkeren er tvilsom da han sier, trolig med all rett, at man vil se isolasjon mm. gjennom sprekkene mellom plankene. Han foreslår spontat virke, som ikke er hva vi fra begynnelsen tenkte oss.
Jeg skulle gjerne be om råd hvordan/hva vi skal gjøre?
MVH
Peter
Vi holder på å bygge et hus i Stockholms skjærgård og har tenkt oss å skape litt skjærgårdsfølelse ved å ha stående malt panel (plank) i storstuen samt tilsvarende men liggende i ett av soverommene.
Snekkeren er tvilsom da han sier, trolig med all rett, at man vil se isolasjon mm. gjennom sprekkene mellom plankene. Han foreslår spontat virke, som ikke er hva vi fra begynnelsen tenkte oss.
Jeg skulle gjerne be om råd hvordan/hva vi skal gjøre?
MVH
Peter
Klart det skal være spont. Eneste forskjellen egentlig blir jo at sprekkene ikke blir fullt like dype og at de blir "trefylte".
Om man ikke sikter på skikkelig brede planker. Men da kan man kjøre med gulvplanker...eller kjøre vanlige planker med tynn masonite under...
Om man ikke sikter på skikkelig brede planker. Men da kan man kjøre med gulvplanker...eller kjøre vanlige planker med tynn masonite under...
Spørsmål: Kjøper man da vanlig spontplank, høvlet? Typ 16x60 eller 16x95, hva man nå vil ha? Har sett litt etter paneler, men det finnes jo faktisk ikke noe lignende det vi snakker om her i standardsortimentene.
Klikk her for å svare