Jeg hadde satt en av dem på hver side der du har tenkt å bygge veggen og festet en u-profil i metall og deretter bare skjøvet inn planker (litt mer rimelig dimensjon) som et skiftesverk. Det er veldig fordelaktig enkelt å bytte ut eventuell råte om noen år, sag et snitt midt på og trykk ut og øvrige faller ned. Så fyller man bare på ovenfra.
Dette kan sikkert gjøres med dine blokker også, men jeg synes bare det føles unødvendig grovt.
Dette kan sikkert gjøres med dine blokker også, men jeg synes bare det føles unødvendig grovt.
Gjennomgående hull med gjengestaver som klemmer dem sammen, likt en tømmermatte.P pederwa skrev:
Jeg ville hvis jeg valgte @Tsdoesds forslag med plank mellom U-profiler i tillegg lagt en sånn metallprofil på oppsiden av treverket for å minske gnaget og øke levetiden.T Tsdoesds skrev:Jeg hadde stilt en av dem på hver side der du hadde tenkt å bygge veggen og festet en u-profil i metall og deretter bare skjøvet i planker (en litt mer rimelig dimensjon) som et skiftesverk. Det er veldig fordelaktig enkelt å bytte ut eventuell råte om noen år, sag et snitt midt på og trykk ut og øvrige faller ned. Så fyller man bare på ovenfra.
Dette går sikkert å gjøre med dine blokker også, men jeg synes bare det føles unødvendig grovt.
Klikk her for å svare


