Hei, vi holder på med å bygge en uteplass som skal anlegges med skifer. Betongplaten er ferdig, men i går kom steinleggeren og sa at den er for høy, slik at skiferen vil havne 0,5 - 1 cm under husveggen for å få et godt fall bort fra huset.

Jeg har tidligere hørt at man må ha mer avstand mellom stein og husvegg (opptil 5 cm) på grunn av at regnet ikke skal sprute mot husveggen for å unngå risiko for fuktskader. Hva er deres erfaringer? Har jeg noe å bekymre meg over? Går det an å løse på en annen måte?

Betongplaten ligger på en seng av makadam samt isopor og armeringsnett. Den holdes nå fast av leka blokk.

Jeg vedlegger bilder av hvordan det ser ut akkurat nå. Som dere kan se, så er det ikke så mye mellomrom.
Upløftede fliser inntil hvit yttervegg og vinduskarm med minimale mellomrom. Grå fliser lagt foran en hvit dør med glasspaneler, viser minimal avstand mellom flisene. Grå flislagt uteplass ved siden av hvitt hus, med liten avstand mellom flisene og delvis uferdig jordområde rundt. Nærbilde av hvit kledning over fliser med små mellomrom, skader ses på kledningen.

P pangelovski skrev:
Jeg legger ved bilder av hvordan det ser ut akkurat nå. Som dere kan se er det ikke så mye mellomrom.
[bilde] [bilde] [bilde] [bilde]
såg jæklig stilig ut! Hvordan gikk det her? Blitt mye sprut/skader?
Hvilken tykkelse hadde dere på platen? Skulle helst hoppe ned til 6cm på vår for å spare graving i sprengstein...

Det ble fint til slutt. Kan se om jeg finner noen bra bilder som jeg kan laste opp. Det var vanskelig å få et godt fall da hellene skal være 3cm men vi merket at det varierte. Vi har så langt ikke hatt problemer med fuktskader, men vi har en liten samling vann på enkelte steder.

• Liker
Kalinikus
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.