D09
Hei

Holder på og gojsar med flytspackel i fyrrommet og lurer på om det skal være fall på den flaten hvor selve tanken står?

Da kommer jo tanken til å helle litt, siden den har flat bunn?

Fall er bra om du tenker å ha vann på gulvet ellers trengs det ikke. Tanken går an å palles opp det måtte jeg gjøre pga ujevnt gulv.

• Liker
D09
  • Laddar…
D09
Har ganske bra/ kraftig fall akkurat nå men ble usikker på hvordan det blir med tanken.

Tanken har jo plan bunn og vil i så fall bli litt ujevnt belastet :/

Noen ganger er det bedre å dra til havet ;)

Jeg brukte runde tanker og de har jo en kant rundt om og det blir ikke så mange kilo i mitt tilfelle med 750 liters tanker.

• Liker
D09
  • Laddar…
D09
Er inne på å bygge en ramme og støpe en betongkloss ca. 5-10 cm under tanken, med "vollgrav" mot innerveggen for eventuell vannlekkasje og så legge en XPS S200 ca. 10 cm tykk som tanken deretter settes mot. 20 cm vanlig isolasjon rundt om og maksimalt til taket.

Pannen skal bare stå jevnt. Altså fallet begynner ca. 20 cm fra pannen.

Dette må jo være nok så jeg slipper hodepinen min senere ;) er jo ikke i det hele tatt stresset ha ha

D09
En celleplast s200 har 80grader som grense, må jo rekke for å ligge i bunnen?

Nok skulle jeg ønske å ha isolasjon som tåler nærmere 100 grader, 80 grader er jo ingen problem å fyre opp til.

• Liker
D09
  • Laddar…
D09
smurfen72 skrev:
Nog skulle jeg ønske å ha isolasjon som tåler nærmere 100 grader 80 grader er jo ingen problem å fyre opp til.
Sjekket S300, alle har grense på 80 grader. Men når man 80 grader i bunnen på en tank? :)

Men det finnes jo annen isolasjon, steinull burde vel funke. Klart du får 80 grader i hele tanken du skal vel ikke bare bruke deler av den :)

• Liker
D09
  • Laddar…
D09
smurfen72 skrev:
Men det finnes jo annen isolasjon steinull burde vel funke. Klart du får 80 grader i hele tanken du skal vel ikke bare bruke deler av den :)
Men da regner man med noe antar jeg? Ellers blir vel steinullen veldig flat? :)

Unnskyld min uvitenhet ha ha

Det er nok best det.

• Liker
D09
  • Laddar…
D09
Det ble celleplast s200.

Skal fikse dem jevnt og støpe inn den med ca 8 cm oppå.

Nære på å kjøpe en formskive klasse 250 pga bedre langtidslast men den klarte kun 70 grader.

Da garderte jeg meg heller med 80 grader og en betongsåle oppå :)

Rett eller galt vettefan.

D09
Betonggulv med ett hull for en gulvbrunn. Målebånd og skrutrekker rundt. Hvit enhet ved siden av. Merkede linjer på gulvet.

Hvordan ville dere gjort her?

Skal støpe en sokkel på 20 cm hvorav 10 er celleplast.

Den svarte streken er hvor støpingen begynner.

Skal jeg støpe inn rør til sluk (som 160 rør kappet på midten) Betonggulv med markerte linjer for planlagt støping og gulvsluk. Piler viser retning. En metallgjenstand står ved linjene, nær sluket. gjennom sokkelen, eller flytte hele pakken slik at sluk er synlig/tilgjengelig?

Fordelen med å støpe inn rør til sluk er at jeg reduserer rørføringer (billigere installasjon) samt mer isolasjon rundt tanken.

Ulempen blir at tilgangen til sluk begrenses.

Flytter jeg pakken, blir for- og ulemper motsatt...

Hvordan tenker dere?

D09
Isolasjonsmateriale med utskjæring for oransje rør, plassert på betonggulv i tomt rom under oppussing.

blir jo lett mye skrap i et fyrrom som kan legge seg i gulvsluket, kan jo bli vanskelig å komme til og rense.

• Liker
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.