P
Hei!

Syttiotalshus, bodd i det et år. Vi tenkte snart å ta tak i gangen og blant annet male om innertaket da det er flekkete og rart, og begynte i forbindelse med det å se litt nærmere og pirke litt på panelene. Ett sted viste seg raskt å være porøst. Skrapte litt på overflaten og kikket. Det ser slik ut:

Først og fremst - hva er det jeg ser på? Er det normalt eller tegn på større problemer? Over gangen ligger overetasjens bad. Litt bekymret for det svarte og grå.

Deretter - hvordan går jeg hensiktsmessig videre? Tenker at jeg vil naturligvis bytte denne panelen (og undersøke tilstanden ovenfor), er det en god idé å bytte bare en eller må man ta alle? Hvordan river man i så fall enklest en panel uten å ødelegge tilstøtende paneler?

Hilsen
Innertaksnybegynneren

• Skadet og porøst parti i et innertak, med flassende maling og mørke flekker som indikerer mulig fuktproblemer.
  • Ødelagt innertakspanel i gangen med synlig skade, sprekker og misfarging nær en taklampe. Potensielle tegn på fuktskade eller slitasje.
sandstorm skrev:
Hei!

Syttitallshus, bodd i det et år. Vi tenkte snart ta tak i hallen og blant annet male om innertaket da det er flekkete og dant og begynte i forbindelse med det å se litt nærmere og pirke litt på panelene. En plass viste seg raskt å være porøst. Skrapte litt på overflaten og kikket. Det ser slik ut:

Først og fremst - hva er det jeg ser på? Er det normalt eller tegn på større problemer? Over hallen ligger andre etasjes bad. Litt bekymret for det svarte og grå.

Deretter - hvordan går jeg egnet videre? Tenker at jeg vil naturligvis bytte denne panelen (og undersøke tilstanden over), er det en god idé å bytte bare en eller må man ta alle? Hvordan river man i så fall enklest en panel uten å ødelegge tilstøtende paneler?

Hilsener
Innertaknybegynneren
Sjekk med en fuktmåler, eller så kan du ringe til forsikringsselskapet og høre hva de sier.

Jeg hadde revet ned alt, og ser det greit ut så hadde jeg satt opp et nytt tak, koster ikke veldig mye.
Er det fuktskader så bør ditt forsikringsselskap se på det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.