12.770 lest ·
70 svar
13k lest
70 svar
Skal man kjøpe et gammelt hus og renovere alt eller bygge et nytt hus?
Side 1 av 5
hei alle erfarne huseiere,, jeg er relativt ung, og er amatør på dette med hus,,,, (aldri eid et hus,,,) jeg har et spørsmål, håper noen kan hjelpe med..
jeg vurderer å kjøpe et gammelt hus, og de fleste jeg ser ligger rundt 1 - 1,4 mill. og de husene må det renoveres noe, enten et gammelt og stygt kjøkken, eller et ekkelt bad, jeg som person vil ha alt perfekt som jeg vil, dvs. pent og moderne som min drømmebolig, i alle fall 99% som min drømmebolig, d^_^b ,, alt som er stygt skal jo bort og erstattes med nytt og pent., gjelder både vegger, lister, osv..
om jeg tenker på den måten så er jeg tvunget til å rive hele innendørs for å lage nye innvendige vegger for å få den perfekte planløsningen som jeg vil ha, og kjøkkenet og badet skal erstattes med nytt. samt eksteriør også, tak, fasade,, osv ... med denne tanken får jeg jo et ganske nytt hus, men det føles kanskje veldig dumt, for å sløse bort penger på sånt som allerede finnes, eks innvendige vegger, mange kanskje mener at man skal renovere kun det nødvendige og beholde resten som eksisterende for å være sparebluss..
så mitt spørsmål er,, kan noen gi meg tips og råd angående :: om man skal beholde husets eksisterende lag og kun renovere det nødvendige og spare på penger eller renovere nesten alt for å få det perfekte huset.. er det dyrt å renovere huset, ligger prisen på omtrent nivå som leverandørene har når de innreder huset når man bygger nytt, eller er det billigere når man renoverer selv som privat i etterkant..