12.770 lest ·
70 svar
13k lest
70 svar
Skal man kjøpe et gammelt hus og renovere alt eller bygge et nytt hus?
Side 1 av 5
hei alle erfarne huseiere,, jeg er relativt ung, og er amatør på dette med hus,,,, (aldri eid et hus,,,) jeg har et spørsmål, håper noen kan hjelpe med..
jeg vurderer å kjøpe et gammelt hus, og de fleste jeg ser ligger rundt 1 - 1,4 mill. og de husene må det renoveres noe, enten et gammelt og stygt kjøkken, eller et ekkelt bad, jeg som person vil ha alt perfekt som jeg vil, dvs. pent og moderne som min drømmebolig, i alle fall 99% som min drømmebolig, d^_^b ,, alt som er stygt skal jo bort og erstattes med nytt og pent., gjelder både vegger, lister, osv..
om jeg tenker på den måten så er jeg tvunget til å rive hele innendørs for å lage nye innvendige vegger for å få den perfekte planløsningen som jeg vil ha, og kjøkkenet og badet skal erstattes med nytt. samt eksteriør også, tak, fasade,, osv ... med denne tanken får jeg jo et ganske nytt hus, men det føles kanskje veldig dumt, for å sløse bort penger på sånt som allerede finnes, eks innvendige vegger, mange kanskje mener at man skal renovere kun det nødvendige og beholde resten som eksisterende for å være sparebluss..
så mitt spørsmål er,, kan noen gi meg tips og råd angående :: om man skal beholde husets eksisterende lag og kun renovere det nødvendige og spare på penger eller renovere nesten alt for å få det perfekte huset.. er det dyrt å renovere huset, ligger prisen på omtrent nivå som leverandørene har når de innreder huset når man bygger nytt, eller er det billigere når man renoverer selv som privat i etterkant..
et spørsmål til, hvis man skal renovere alt så betyr det at jeg har brukt 1 million for å få kun skallet og alt skal renoveres på nytt, er det verdt å gjøre sånn, eller man kan like godt bygge et helt nytt hus eller kjøpe et nybygd skall av leverandørene og fikse alt innvendig selv,, hvilken alternativ er dyrest??,, skal man satse på et nybygd skall og fikse alt innvendig??. kan dere resonere litt rundt det økonomiske, hvilket er lønnsomst og billigst alternativ..
det var et langt spørsmål men dere forstår nok meg,..
takk,
jeg vurderer å kjøpe et gammelt hus, og de fleste jeg ser ligger rundt 1 - 1,4 mill. og de husene må det renoveres noe, enten et gammelt og stygt kjøkken, eller et ekkelt bad, jeg som person vil ha alt perfekt som jeg vil, dvs. pent og moderne som min drømmebolig, i alle fall 99% som min drømmebolig, d^_^b ,, alt som er stygt skal jo bort og erstattes med nytt og pent., gjelder både vegger, lister, osv..
om jeg tenker på den måten så er jeg tvunget til å rive hele innendørs for å lage nye innvendige vegger for å få den perfekte planløsningen som jeg vil ha, og kjøkkenet og badet skal erstattes med nytt. samt eksteriør også, tak, fasade,, osv ... med denne tanken får jeg jo et ganske nytt hus, men det føles kanskje veldig dumt, for å sløse bort penger på sånt som allerede finnes, eks innvendige vegger, mange kanskje mener at man skal renovere kun det nødvendige og beholde resten som eksisterende for å være sparebluss..
så mitt spørsmål er,, kan noen gi meg tips og råd angående :: om man skal beholde husets eksisterende lag og kun renovere det nødvendige og spare på penger eller renovere nesten alt for å få det perfekte huset.. er det dyrt å renovere huset, ligger prisen på omtrent nivå som leverandørene har når de innreder huset når man bygger nytt, eller er det billigere når man renoverer selv som privat i etterkant..
et spørsmål til, hvis man skal renovere alt så betyr det at jeg har brukt 1 million for å få kun skallet og alt skal renoveres på nytt, er det verdt å gjøre sånn, eller man kan like godt bygge et helt nytt hus eller kjøpe et nybygd skall av leverandørene og fikse alt innvendig selv,, hvilken alternativ er dyrest??,, skal man satse på et nybygd skall og fikse alt innvendig??. kan dere resonere litt rundt det økonomiske, hvilket er lønnsomst og billigst alternativ..
det var et langt spørsmål men dere forstår nok meg,..
takk,
Sist redigert:
Medlem
· Västragötaland
· 870 innlegg
Alt er dyrt, spørsmålet ditt er litt spredt, men man kan si at avhengig av din egen økonomi er det ofte billigere med tanke på den relativt høye standarden i et nytt hus å bygge nytt. Har du ikke den store kapitalen å skyte inn, da kjøper man brukt og renoverer litt etter litt.
Deretter må du tenke på hva du kan få for huset hvis du selger det. Er det et nedslitt hus i et populært område, lønner det seg ofte å renovere det. Har du kjøpt i et mindre populært område til en rimelig pris, spiller det ingen rolle om du luksusrenoverer, du får ikke tilbake pengene.
I noen områder, deler av sverige, kan man ikke bygge et nytt hus for rundt 3-4 millioner + tomt, det går aldri å selge med fortjeneste. I storbyområdene og i de populære områdene kan du lett bygge for 3-4 millioner + tomt og få tilbake pengene umiddelbart.
Deretter må du tenke på hva du kan få for huset hvis du selger det. Er det et nedslitt hus i et populært område, lønner det seg ofte å renovere det. Har du kjøpt i et mindre populært område til en rimelig pris, spiller det ingen rolle om du luksusrenoverer, du får ikke tilbake pengene.
I noen områder, deler av sverige, kan man ikke bygge et nytt hus for rundt 3-4 millioner + tomt, det går aldri å selge med fortjeneste. I storbyområdene og i de populære områdene kan du lett bygge for 3-4 millioner + tomt og få tilbake pengene umiddelbart.
hei på deg..
om man er snekker så synes jeg at man kan renovere OM man har tid, ork, kunnskap, jævlaranammar m.m.
nå kjøpte jeg min villa i -99 og er nå ferdig.
det tar tid dette.
økonomisk sett for min del ble dette 1 million billigere enn å bygge nytt.
store prosjektet ble igangsatt i -05 så det tok 4 år:
http://www.minhembio.com/speedomac/45353/
http://www.minhembio.com/speedomac/154025/
http://www.minhembio.com/speedomac/29955/
så må du tenke på at det huset som du har tenkt å renovere KAN det bli drømmehuset ditt???
ligger det riktig, kan man bygge det riktig, prisen, beliggenhet m.m.
med et nytt hus blir summen stor med en gang men du får alt med en gang som du ville.
men så har du en tomt å fikse og det smaker godt i lommeboken.
ja er det noe mer får du høre fra deg...
ja jeg skal oppdatere nettsiden min...*er lat på det*q(;^
p
mvh
snekker estwing
om man er snekker så synes jeg at man kan renovere OM man har tid, ork, kunnskap, jævlaranammar m.m.
nå kjøpte jeg min villa i -99 og er nå ferdig.
det tar tid dette.
økonomisk sett for min del ble dette 1 million billigere enn å bygge nytt.
store prosjektet ble igangsatt i -05 så det tok 4 år:
http://www.minhembio.com/speedomac/45353/
http://www.minhembio.com/speedomac/154025/
http://www.minhembio.com/speedomac/29955/
så må du tenke på at det huset som du har tenkt å renovere KAN det bli drømmehuset ditt???
ligger det riktig, kan man bygge det riktig, prisen, beliggenhet m.m.
med et nytt hus blir summen stor med en gang men du får alt med en gang som du ville.
men så har du en tomt å fikse og det smaker godt i lommeboken.
ja er det noe mer får du høre fra deg...
ja jeg skal oppdatere nettsiden min...*er lat på det*q(;^
mvh
snekker estwing
Om det lønner seg avhenger som sagt på om Du kan selge med gevinst, det kan Du i storbyene, der er det dessuten vanskelig å få tak i et brukt hus så bygge nytt kan være den eneste løsningen.
Tiden er vel den store forskjellen, et nybygd hus blir klart innen ett år, et oppussingsprosjekt av den kaliber Du beskriver tar nok 10 år om man skal gjøre det meste selv og dessuten ha en "ekte" jobb, fikse med ungene, familien, slekta, bilen osv osv. Vi begynte i 2002 og har et bad igjen å gjøre før totalrenoveringen er ferdig, men dette er vårt 3. prosjekt så vi kunne en god del allerede da vi kjøpte det.
Jeg har aldri bygd nytt så jeg vet ikke hva det innebærer men det er morsomt som pokker å renovere :wow:
Tiden er vel den store forskjellen, et nybygd hus blir klart innen ett år, et oppussingsprosjekt av den kaliber Du beskriver tar nok 10 år om man skal gjøre det meste selv og dessuten ha en "ekte" jobb, fikse med ungene, familien, slekta, bilen osv osv. Vi begynte i 2002 og har et bad igjen å gjøre før totalrenoveringen er ferdig, men dette er vårt 3. prosjekt så vi kunne en god del allerede da vi kjøpte det.
Jeg har aldri bygd nytt så jeg vet ikke hva det innebærer men det er morsomt som pokker å renovere :wow:
Har renovert på huset vårt i 10 år nå og det finnes fortsatt litt igjen, noen ting er vi inne på andre runden 
Har flere venner som har revet ut totalt alt og så bygget opp igjen og de angrer seg alle sammen at de ikke tenkte på å brenne opp skiten i stedet.
Vi skal bygge nytt nå til våren og det skal bli gøy å gjøre noe skikkelig og fint.
Skal du renovere totalt alt som du sier så er det nok bedre å bygge nytt men det koster jo en slant også.
Renovere kan du gjøre over lang tid.
Har flere venner som har revet ut totalt alt og så bygget opp igjen og de angrer seg alle sammen at de ikke tenkte på å brenne opp skiten i stedet.
Vi skal bygge nytt nå til våren og det skal bli gøy å gjøre noe skikkelig og fint.
Skal du renovere totalt alt som du sier så er det nok bedre å bygge nytt men det koster jo en slant også.
Renovere kan du gjøre over lang tid.
Skulle tro at kostnaden til slutt blir den samme ved totalrenovering som ved nybygg.
Tenk på at det går raskt ved nybygg, og alt man på grunn av uvitenhet ikke tenkte på ved bestillingen hos husleverandøren vil gnage på deg. Dette gjør at valget av leverandør er av største viktighet. De skal ikke bare bygge riktig, de skal kunne forklare og gi en masse gode forslag også.
Om du selv totalrenoverer lærer du deg hvordan huset ditt fungerer og vil ikke ha noen større problemer med å vedlikeholde det på riktig måte. Du får alt akkurat som du vil, men husk at alt koster skjorta!!! Det er ikke bare materiale, men også alle maskiner man må kjøpe/leie. Du vil trenge hjelp fra en hel del håndverkere. Hvis du ikke har noen nære venner/slekt som er snekkere/selv har bygget, bør du avstå fra renovering.
Så sluttregningen ved totalrenovering vil nok bli den samme som for nytt. Det du sparer i håndverkstimer legger du sannsynligvis på det der lille ekstra som gjør ditt drømmehus til hva det er.
Den siste men ack så viktige aspektet er TID!!! Bygger du nytt står huset ferdig om 2 år. Renoverer du så regn med 5-10 år. Hva er da disse 3-8 ekstra årene verdt i penger?
Tenk på at det går raskt ved nybygg, og alt man på grunn av uvitenhet ikke tenkte på ved bestillingen hos husleverandøren vil gnage på deg. Dette gjør at valget av leverandør er av største viktighet. De skal ikke bare bygge riktig, de skal kunne forklare og gi en masse gode forslag også.
Om du selv totalrenoverer lærer du deg hvordan huset ditt fungerer og vil ikke ha noen større problemer med å vedlikeholde det på riktig måte. Du får alt akkurat som du vil, men husk at alt koster skjorta!!! Det er ikke bare materiale, men også alle maskiner man må kjøpe/leie. Du vil trenge hjelp fra en hel del håndverkere. Hvis du ikke har noen nære venner/slekt som er snekkere/selv har bygget, bør du avstå fra renovering.
Så sluttregningen ved totalrenovering vil nok bli den samme som for nytt. Det du sparer i håndverkstimer legger du sannsynligvis på det der lille ekstra som gjør ditt drømmehus til hva det er.
Den siste men ack så viktige aspektet er TID!!! Bygger du nytt står huset ferdig om 2 år. Renoverer du så regn med 5-10 år. Hva er da disse 3-8 ekstra årene verdt i penger?
sen har ikke alt med en gevinst å gjøre.
trives man, beliggenheten er bra, summen selvfølgelig ikke for høy så synes jeg renovering om som sagt alt det jeg skrev i tråd 3 før.
kjøper du en bil gjør du aldri en gevinst på den heller i det store og hele.
man gjør/får hva man vil ha.
men som sagt, alt dette arbeidet krever en fin maskinhall med, elektriker, rørlegger, maler, snekker m.m.
ja litt kontakter er ikke feil..
mvh
snekker estwing
trives man, beliggenheten er bra, summen selvfølgelig ikke for høy så synes jeg renovering om som sagt alt det jeg skrev i tråd 3 før.
kjøper du en bil gjør du aldri en gevinst på den heller i det store og hele.
man gjør/får hva man vil ha.
men som sagt, alt dette arbeidet krever en fin maskinhall med, elektriker, rørlegger, maler, snekker m.m.
ja litt kontakter er ikke feil..
mvh
snekker estwing
Paul-Staffanstorp
Renovator
· Skåne
· 8 989 innlegg
Paul-Staffanstorp
Renovator
- Skåne
- 8.989 innlegg
Kan jo ikke la være å nevne at jeg ble skikkelig imponert av ditt prosjekt estwing.
Etter at jeg selv har gått gjennom noe lignende mellom 2000 og 2007 så sa jeg til meg selv at det kommer ikke til å skje igjen...
MEN... nå fikk jeg mersmak til å gå på et nytt prosjekt og legge dette bak oss.
Vi står jo egentlig i behov av et sted med større tomt så det kan jo være passende å da skaffe seg et nytt prosjekt å leke med, og med den erfaringen man nå har fått i bagasjen så kan det jo bare bli bedre.
Som sagt... skikkelig imponerende bilder på ditt prosjekt.
Likte belysningen i dusjgulvet skarpt...
Alltid gøy med sånt som ikke så mange andre har.
Etter at jeg selv har gått gjennom noe lignende mellom 2000 og 2007 så sa jeg til meg selv at det kommer ikke til å skje igjen...
MEN... nå fikk jeg mersmak til å gå på et nytt prosjekt og legge dette bak oss.
Vi står jo egentlig i behov av et sted med større tomt så det kan jo være passende å da skaffe seg et nytt prosjekt å leke med, og med den erfaringen man nå har fått i bagasjen så kan det jo bare bli bedre.
Som sagt... skikkelig imponerende bilder på ditt prosjekt.
Likte belysningen i dusjgulvet skarpt...
takk for de varme ordene paul.Paul-Staffanstorp skrev:Kan jo ikke la være å nevne at jeg ble skikkelig imponert av ditt prosjekt estwing.
Etter at jeg selv gikk gjennom noe lignende mellom 2000 og 2007 så sa jeg til meg selv at det skjer ikke igjen...
MEN... nå fikk jeg mersmak til å begynne på et nytt prosjekt og legge dette bak oss.
Vi har jo egentlig behov for et sted med større tomt så det kan jo være passende å da få seg et nytt prosjekt å leke med og med den erfaringen man nå har fått i bagasjen så kan det jo bare bli bedre.
Som sagt... virkelig imponerende bilder av ditt prosjekt.
Likte belysningen i dusjgulvet skikkelig...
kan si at dette prosjektet GJØR man egentlig ikke. altså dette er SÅ mye arbeid at man KAN ikke la en firma ta dette da prisen hadde blitt skyhøy.
nå har dere ikke fått sett entreplanet samt overetasjen ennå.
men kan være ærlig å si at det ble fint.
kjøpte huset for 780000 kr.
i fjor vurderte vi før entreplanet med kjøkken etc. var igangsatt, 3800000 kr.
så visst har man en skikkelig økning.
gulvbelysningen som jeg kaller scenen er sykt pen synes jeg.. morsomt med noe som ingen andre har samt runde vegger på badet...
ikke glem kinoen heller...
man blir forsåvidt nedringt ved sportsarrangementer...
men som sagt mye arbeid men utrolig moro tid..
mvh
snekker estwing
Paul-Staffanstorp
Renovator
· Skåne
· 8 989 innlegg
Paul-Staffanstorp
Renovator
- Skåne
- 8.989 innlegg
Ja du, da har du din pensjonsforsikring klar jo... 
Forutsetter at du har gjort løsningen med slangebelysningen så den kan byttes ut hvis den gir opp sitt liv, men hvordan har du løst dette...
Med gjennomføring fra vaskerommet eller ?
Kan tenke meg at alle vil være kamerater med deg da ja... haha
Problemet for meg er at det i denne regionen ikke finnes et hus i den prisklassen å finne for da hadde jeg vært i gang for lenge siden...
Her må man jaggu hoste opp 1,5 - 2 millioner og mer til for noe lignende.
Forutsetter at du har gjort løsningen med slangebelysningen så den kan byttes ut hvis den gir opp sitt liv, men hvordan har du løst dette...
Med gjennomføring fra vaskerommet eller ?
Kan tenke meg at alle vil være kamerater med deg da ja... haha
Problemet for meg er at det i denne regionen ikke finnes et hus i den prisklassen å finne for da hadde jeg vært i gang for lenge siden...
Her må man jaggu hoste opp 1,5 - 2 millioner og mer til for noe lignende.
Tja, om du dvd1234 vil ha alt PERFEKT så ville jeg nok anbefale at du lar bygge et hus. Å renovere selv blir så perfekt som du klarer å gjøre det selv. Så spørsmålet er om du er fornøyd med det eller om det skal være perfektest.
Skulle aldri selv kjøpe et nytt hus uten at jeg i så fall fikk bygge det selv i løsvirke. Men jeg tilhører den skaren som mener at et eldre hus har en sjarm, eller sjel om man vil, som et nytt ikke har.
Hvordan som helst så har jeg verken kunnskapen, styrken eller tiden til å bygge nytt. Ikke pengene heller for den saks skyld. Så det blir å renovere.
Skulle aldri selv kjøpe et nytt hus uten at jeg i så fall fikk bygge det selv i løsvirke. Men jeg tilhører den skaren som mener at et eldre hus har en sjarm, eller sjel om man vil, som et nytt ikke har.
Hvordan som helst så har jeg verken kunnskapen, styrken eller tiden til å bygge nytt. Ikke pengene heller for den saks skyld. Så det blir å renovere.
ja sant.Paul-Staffanstorp skrev:Ja du, da har du din pensjonsforsikring klar jo...
Forutsetter at du har gjort løsningen med slangbelysningen så den kan byttes ut om den gir opp sitt liv, men hvordan har du løst dette...
Med gjennomføring fra vaskerommet eller?
Kan tenke meg at alle vil være kompiser med deg da ja... haha
Her må man faen hoste opp 1,5 - 2mill og mer til for noe lignende.
megleren trodde på rundt 4,5 med samme finnish som øvrig på etasjene.
saken er den at vig -09-00 var prisene lave men likevel dyre om du forstår?
idag hadde dette huset kostet 2 mill sikkert før den *lille* ombyggingen...
men paul med din *kjeft* klarer du vel av å prute litt? haha
mvh
snickar estwing
Medlem
· Västragötaland
· 870 innlegg
Uuuurk... man blir jo syk av å se dette, man føler seg som et dårlig menneske.estwing skrev:hei på deg.. hvis man er snekker så synes jeg at man kan renovere OM man har tid, ork, kunnskap, jävlaranammar m.m. nå kjøpte jeg min villa -99 og er nå ferdig. det tar tid dette. økonomisk sett for min del ble dette 1 million billigere enn å bygge nytt. store prosjektet ble satt i gang -05 så det tok 4 år:
[lenke]
[lenke]
[lenke]
så må du tenke på at det huset som du har tenkt å renovere KAN dette bli ditt drømmehus??? ligger det rett, kan man bygge det rett, prisen, beliggenhet m.m. med et nytt hus blir summen stor direkte men du får alt direkte som du har ønsket. men så har du en tomt å fikse til og det smaker godt i pengepungen.
ja er det noe mer får du høre av deg...
ja jeg skal oppdatere min hjemmeside...*er lat på det*q(;^p
mvh snekker estwing
For et arbeid du har gjort, imponert. Hadde samme energi en gang, så kom båt og barnas aktiviteter imellom. Vil bare løfte en advarsel for et slikt prosjekt er så lett å gå lei av, gjelder å være fokusert. Skulle aldri anbefale noen til et lignende prosjekt, jeg vet at det er vanskelig å få til det hele til slutt. Krever en del penger også. Men klarer man det og gjør som estwing så er det respekt.:wow:
om dere vil kommentere eller spørre om noe om prosjektet så ligger det her...
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/100276-liten-ombyggnad.html
jeg takker for alle fine kommentarer...
jeg er her for å hjelpe til om noen vil ha hjelp....
håper TS har fått litt svar her?
som sagt, ta en titt der og kommenter der, tar alle kommentarer og svarer på alt.
mvh
snickar estwing
http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/100276-liten-ombyggnad.html
jeg takker for alle fine kommentarer...
jeg er her for å hjelpe til om noen vil ha hjelp....
håper TS har fått litt svar her?
som sagt, ta en titt der og kommenter der, tar alle kommentarer og svarer på alt.
mvh
snickar estwing
til Estwing,
,, utrolig må jeg si!!!!!!!!!!!!!!!!!111,, for å være veldig ærlig mot deg så ditt hus før renoveringen ganske skrapet på utsiden,,, men det ble sykt fint etter renoveringen må jeg si,! underbart hus nå.... topp klasse...
om jeg får gå inn litt mer på økonomi delen, om det ikke altfor privat...
som jeg fata det rett så kjøpte du huset for 780 000 kr, og etter renoveringen men kun en etasje er klar så er den verdt 3,8 mill, og ifølge megleren så er den opp i ca 4,5 mill når overetasjen og alt er klart altså, stemmer det,???
kan man virkelig øke en hus verdi ved å bare renovere så der, den øke jo med ca 5 ganger jo,,,, hvordan kan det være sant, finnes det virkelig folk som vil legge ut så mye penger for å kjøpe ditt hus, verdien ifølge megler er så, men i virkeligheten da?? finnes det folk som vil legge ut den summen penger, , jeg er ikke inne på dette med boligmarked heller, så jeg er veldig amatør på den biten med hihiih,
men om sier at for 4,5 mill kan man vel bygge et nytt 2 plans hus med en pen hage med, skulle folk foretrekke å kjøpe ditt hus eller??, hvordan resonerer folk??,. om man liker gamle hus med den der sjarm jaa og en bra beliggenhet.,,, når jeg hører 4,5 mill så synes jeg det er store penger,...
og om jeg kan få vite hvor mye penger har du lagt ned på renoveringen da??. du nevnte at med renoveringen så sparer du 1 mill sammenlignet med å bygge lignende nytt, da må du ha renovert det virkelig billigere...:wow:
men estwing, når du renoverer så der, med tak, mellom bjelkelag, fasade stommen, osv, trenger du ikke ansette hjelp for sånt da?, tar det ikke like mye sammenlignet med å stomerest, og montering av tak på et helt nybygget hus eller, for det er samme jobb og samme mengde materiale??, eller har det billigere bare for det er et renoveringsprosjekt og ikke bygge nytt prosjekt,,
en snekker er du, du kan mye og er helt inne på din sak, men alt det er med tekniske delen, er du ikke redd for at huset en gang kommer til å rase om du har bygget feil,?? dette med tak og etasje, skal jo holde, har du all den kunnskapen så du føler deg virkelig sikker??
for mange spørsmål nå ehehe, men håper det ikke forstyrrer deg, du er utrolig flink skal jeg si bare..
,, utrolig må jeg si!!!!!!!!!!!!!!!!!111,, for å være veldig ærlig mot deg så ditt hus før renoveringen ganske skrapet på utsiden,,, men det ble sykt fint etter renoveringen må jeg si,! underbart hus nå.... topp klasse...
om jeg får gå inn litt mer på økonomi delen, om det ikke altfor privat...
som jeg fata det rett så kjøpte du huset for 780 000 kr, og etter renoveringen men kun en etasje er klar så er den verdt 3,8 mill, og ifølge megleren så er den opp i ca 4,5 mill når overetasjen og alt er klart altså, stemmer det,???
kan man virkelig øke en hus verdi ved å bare renovere så der, den øke jo med ca 5 ganger jo,,,, hvordan kan det være sant, finnes det virkelig folk som vil legge ut så mye penger for å kjøpe ditt hus, verdien ifølge megler er så, men i virkeligheten da?? finnes det folk som vil legge ut den summen penger, , jeg er ikke inne på dette med boligmarked heller, så jeg er veldig amatør på den biten med hihiih,
men om sier at for 4,5 mill kan man vel bygge et nytt 2 plans hus med en pen hage med, skulle folk foretrekke å kjøpe ditt hus eller??, hvordan resonerer folk??,. om man liker gamle hus med den der sjarm jaa og en bra beliggenhet.,,, når jeg hører 4,5 mill så synes jeg det er store penger,...
og om jeg kan få vite hvor mye penger har du lagt ned på renoveringen da??. du nevnte at med renoveringen så sparer du 1 mill sammenlignet med å bygge lignende nytt, da må du ha renovert det virkelig billigere...:wow:
men estwing, når du renoverer så der, med tak, mellom bjelkelag, fasade stommen, osv, trenger du ikke ansette hjelp for sånt da?, tar det ikke like mye sammenlignet med å stomerest, og montering av tak på et helt nybygget hus eller, for det er samme jobb og samme mengde materiale??, eller har det billigere bare for det er et renoveringsprosjekt og ikke bygge nytt prosjekt,,
en snekker er du, du kan mye og er helt inne på din sak, men alt det er med tekniske delen, er du ikke redd for at huset en gang kommer til å rase om du har bygget feil,?? dette med tak og etasje, skal jo holde, har du all den kunnskapen så du føler deg virkelig sikker??
for mange spørsmål nå ehehe, men håper det ikke forstyrrer deg, du er utrolig flink skal jeg si bare..