Hei!

Jeg er på jakt etter sinkplater, men finner ikke hvor det går an å kjøpe. Noen som har noen tips?

Mvh
Sophie

Hva er sinkplater og hva skal de brukes til?

Stålplater av sinkmaterial. Skal være ganske tynne, og omtrent 50'50 cm. Tenkte å bruke dem som benkeplater.

plasslagaren fikser hjemme dem til deg, men til bankskivor? De ripes veldig lett, jeg har satt opp noen sprutbeskyttere av sinkplate, og det funker de til.

Okei, takk for tipset! Ikke benkeplater til kjøkkenet, men til et plantebord :)

SophieH skrev:
Okej, tack för tipset! Ikke benkeplater til kjøkkenet, men til et plantebord :)
OK, kanskje bedre med en rustfri plate da, omtrent samme pris. Sinkplaten selvleger mindre riper, men ikke grovere, og i grunn er det en vanlig jernplate, som kan ruste, om den står i kontakt med vann eller fukt.

Sist redigert:
Sink er ikke vanlig hvelv men det er nettopp sink og det ruster ikke. Det du tenker på er nok aluzink som er et overflatebelegg av sink, aluminium og kisil.

Rustfri hvelv koster rundt det dobbelte av hva sink koster og sink koster rundt det dobbelte av vanlig stålplate. Aluzink har samme pris som lakkert stålplate.

MaZtoR skrev:
Sink er ikke vanlig plåt uten det er akkurat sink og det ruster ikke. Det du tenker på er nok aluzink som er en overflatebelegg av sink, aluminium og kisil.

Rustfri plåt koster rundt det dobbelte av hva sink koster og sink koster rundt det dobbelte av vanlig stålplåt. Aluzink har samme pris som lakkert stålplåt.
OK, takk for rettelse, Jeg har tatt til meg Din kunnskap

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.