Hei

Hva er forskjellen mellom singel og makadam....spiller det noen rolle hvilket man bruker ved for eksempel tilbakefylling av søyle

/jn

Singel er naturlig småstein og er betydelig rundere enn makadam, som er maskinelt knust fjell. Det gjør at makadamen er betydelig mer stabil som underlag, og er å foretrekke hvis det skal bære noen last. Mener du rundt plintene så kan du bruke hvilket som, men jeg hadde nok valgt makadam under dem.

jon_h skrev:
Singel er naturlig småstein og er betydelig rundere enn makadam, som er maskinelt knust fjell. Det gjør at makadamen er betydelig mer stabil som underlag, og er å foretrekke dersom det skal bære noen last. Mener du rundt pilarene så kan du bruke hvilket som, men jeg hadde nok valgt makadam under dem.
Takk, da vet jeg!:)

Litt verdiløs viten: makadam heter så etter sin oppfinner, skotten John Loudon McAdam
Singel er en fornorsking av det engelske shingle, som betyr grus.

Mikael_L
andersmc skrev:
Litt verdiløs viten: makadam heter så etter sin oppfinner, skotten John Loudon McAdam
Singel er en forsvensking av det engelske shingle, som betyr grus.
Ingen unødvendig viten er verdiløs, så det så ... :D ;)

Takk. :p

Makulatur har en bedre bæreevne enn hva singel har, de hekter seg i hverandre bedre. Så finnes det vasket makulatur som er bedre hvis du vil ha et bedre ikke kapillærende lag enn vanlig makulatur.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.