Setter 28x70 i tak cc30 på et betongtak.
De siste radene har jeg et skap som ikke går helt opp til taket, men skapet er høyt nok til at jeg ikke kan komme til med slagboren…

Dette resulterer i at jeg må sette første raden med skruer ca 35 cm inn på lekten.

Trykker jeg på lekten svikter den litt, men tenker at det kanskje ordner seg når gipsplaten kommer opp?

Hva tror dere, må jeg flytte skapet eller klarer jeg meg.

Se bildet for å sclare. Svart tilsvarer der jeg ikke kommer til å feste lekten ca 35 cm.

• Diagram viser en takstruktur med trelekter, hvor svart linje markerer et område 35 cm fra lektene der innfesting er blokkert av en garderobe.
Walle85
Kan du ikke bore litt større hull i "taket" på garderoben sånn at du kan komme til å bore i taket? Det vil vel knapt synes eller forstyrre om det er en garderobe med en dør som er lukket 99% av tiden. Men vanskelig å si uten å vite hvordan garderoben ser ut...

Walle85 Walle85 skrev:
Kan du ikke bore litt større hull i "taket" på garderoben sånn at du kan komme til å bore i taket? Det vil vel knapt synes eller være til hinder dersom det er et skap med en dør som er lukket 99% av tiden. Men vanskelig å si uten å vite hvordan skapet ser ut..
Hmm, ja det er jo en måte

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.