Jeg går og vurderer å sette trepanel på mitt murhus. (Mange sier at jeg er en idiot fordi murstein er vedlikeholdsfritt), uansett synes jeg at tre er finere så jeg bryr meg ikke om jeg må male litt nå og da.
Mitt spørsmål er enkelt: Hvordan gjør jeg det?, Skal jeg bare bore inn et par lekter og spikre på panelet, eller er det mer komplisert enn som så?
Martin
Mitt spørsmål er enkelt: Hvordan gjør jeg det?, Skal jeg bare bore inn et par lekter og spikre på panelet, eller er det mer komplisert enn som så?
Martin
Sånn gjør jeg det nå!
Bytter fasade på et hus med pusset ytong...
50 mm celleplast direkte mot pussen, liggende lekter 28x70 mm festet på celleplasten.
Stående z panel festet på 28mm lektene.
Vil du ikke ha isoleringen så legg en distanse av plast eller lignende under lekten for fasadepanelet, aldri bra å legge tre direkte mot stein.
Bytter fasade på et hus med pusset ytong...
50 mm celleplast direkte mot pussen, liggende lekter 28x70 mm festet på celleplasten.
Stående z panel festet på 28mm lektene.
Vil du ikke ha isoleringen så legg en distanse av plast eller lignende under lekten for fasadepanelet, aldri bra å legge tre direkte mot stein.
El Uffe skrev:Så här gör jag just nu!
Byter fasad på ett hus med putsad ytong...
50 mm cellplast direkt mot putsen, liggande reglar 28x70 mm fästade på cellplasten.
Stående z panel fäst på 28mm reglarna.
Vill du inte ha isoleringen så lägg en distans av plast eller likvärdigt under reglen för fasad panelen, aldrig bra att lägga trä direkt mot sten.
Skulle gjort som du förutom cellplasten, utan använt en fasadskiva från någon av isolerings tillverkarna.
Att sätta cellplast på huset och göra det så pass tätt tilltalar inte mig och nog inte husen.
Klikk her for å svare