Hei! Har et stort tungt speil som jeg kjøpte på Jysk, nå gjenstår bare å henge det opp. Har fått med 8 små skruer og to plater med fire hull (se vedlagt bilde). Hvordan skal jeg gjøre det for å henge det opp på beste måte?
Hånd holder en metallplate med fire hull og en skrue på innsiden av hånden, mot en uskarp bakgrunn.

Krilleman
Bytt skruene til lengre variant.

Hvilket materiale er det du skal henge speilet i?

Takk for raskt svar :) Betong er det! Er det ikke meningen at jeg skal skru inn de korte i speilet da, og så bruke noen større skruer inn i veggen? Speilet ser ut slik:
En stående speil med dekorativ hvit ramme som står lent mot en vegg på et parkettgulv.

Speil bakside med stifter langs kanten og et uferdig hjørne, sandsynligvis ment for å bli festet til veggen.

Korta skal inn i speilet.

Krilleman
Jaha, unnskyld min enorme treghet!

"De korte skruene skal inn i speilet"

Så klart! :beer:

B
Skru fast festene i speilet, bor to hull i veggen, i med plugg og to skruer. Heng opp speilet. Klart.

Bergsmongo skrev:
Skru fast festene i speilet, bor to hull i veggen, i med plugg og to skruer. Heng opp speilet. Klart.
Nja, speilet virker ganske tungt.
Jeg ville nok valgt en slags krok i stedet for at bare et par skruehoder skal holde speilet på plass.

Må si at det virker å være en sjeldent dum oppsett.
For å kunne justere speilet så det henger vannrett og loddrett ville jeg nok trukket en ståltråd eller wire mellom opphengsbeslagene, og hengt det hele på en kraftig krok i midten.
Hva veier dingsen forresten?

Sett beslagene "på snei" så de peker mot opphengs-trådens midte.

Ingen forsto hva :o

• Liker
patand og 1 annen
  • Laddar…
B
Eh? En vanlig klassisk plugg (Typ Fischer S-plugg) for 6mm hull tar 100kg hver med en treskrue... 70kg med sponplateskrue.

Fordelen med to skruer der hodet bare stikker ut noen mm i stedet for en krok er at speilet havner veldig nær veggen.

Hva veier speilet, 15kg?

• Liker
Mange67
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.