Hei!
Jeg skal sette opp ny panel på arbeidsplassen min, der det finnes et antall stikkontakter. Panelet som skal settes opp er 6mm og de skal limes. Hva gjør jeg med alle stikkontaktene og lysbryterne? Kan man flytte dem ut?
Jeg er helt grønn på dette, så enkle tips, helt uten å måtte ansette elektriker, mottas.

I Isabelle Heed skrev:
Hei!
Jeg holder på å skal sette ny panel på min arbeidsplass, der finnes et antall stikkontakter. Panel som skal settes er 6mm og de skal limes. Hvordan gjør jeg med alle stikkontakter og lysbrytere? Kan man flytte de ut?
Jeg er helt grønn på dette, så enkle tips, helt uten å måtte ansette elektriker, mottas.
i de fleste tilfeller klarer skruene i boksene å skrues ut et par mm (6mm bør være ok). Så om du setter panelet og borer ut for boksene så bør du kunne skru på stikkontaktene/bryterne utenpå med de vanlige skruene så. Den finnes også forlengelsesskruer, og forhøyningsringer å kjøpe til boksene om de som sitter der ikke rekker til.

Svart plast foringsring med skruer brukt for å justere høyden på stikkontakter i vegger, ofte nødvendig hvis originalen ikke er tilstrekkelig.

Tusen takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.