Jeg ønsker å sette opp en krok for taklampe i et himlingstoffspent tak da nåværende tak-krok er feil plassert i forhold til min møblering. Hvordan kan jeg lage et hull uten å ødelegge hele taket? De tidligere eierne ser ut til å ha gjort det i en annen del av taket, så det burde jo være mulig.
Et vevspent tak har et helhetlig tak under med bord, så feste for en krok går bra, men det kan være mellom 5 - 7 cm i mellom, og da blir det en lang krok (spesial). Å lage et hull, da gjenges kroken gjennom veven med en dekkbrikke mot den, se om du kan finne ut mellomrommets mål. PS noen spente tak går opp og ned når dører og vinduer åpnes og litt vind, veven er bare spent mellom veggene.
Ok, men det er ikke risiko for at vevtaket sprekker når jeg gjør hull? Hvis jeg forstår deg riktig mener du at man bare skrur krokens gjenger direkte gjennom veven?J jonaserik skrev:Et vevspent tak har et helt tak under med bord, så feste for en krok går bra, men det kan være mellom 5 - 7 cm i mellom og da blir det en lang krok (spesial) Å gjøre et hull,, da gjenges kroken gjennom vev med en dekkbrikke mot den, se etter om du kan utrønne mellomrommets mål. PS noen spente tak går opp og ned når dører og vinduer åpnes og litt vind, veven er bare spent mellom veggene
Klikk her for å svare