Hei!

Skal bygge opp innervegger for bad og soverom på et betonggulv med gulvvarme.
Vil ikke bore i gulvet. Håper på noen tips her, kan jo google men det kanskje finnes noen her som har gjort dette.
1.Hvordan fester jeg best i gulvet?
2.Skal det ligge svillepapp om jeg limer?
3. Hvilket er best å ha på veggen i bad, OBS eller plywood? Det skal opp fliser.
4. Kan jeg flislegge direkte på plywood/OBS?
Takk for tips!

Det heter kanskje OSB

vegger til badrom skal du ha 45x70 lekter minst samt 15mm plyfa og en gips. lim syllen med et montasjelim skulle b
nok fungere fint til en innervegg, bunnsvillpapp innendørs trengs ikke. les på om sikker vann

P Patzie skrev:
vegger til bad må du ha 45x70 lekter minst samt 15mm plyfa og en gips. lim syllen med et montasjelim skulle b
nok fungere fint til en innervegg, syllpapp innendørs trengs ikke. les på om sikker vann
Takk for svar men kan jeg legge tre lekt direkte på betonggulv?

ja det kan du, har du så mye fukt i platen at bjelker skulle begynne å mugne/råtne har noe gått veldig galt. spesielt siden du har varme i platen så antar jeg at det ligger celleplast under og den er kapillærbrytende.

P Patzie skrev:
ja det kan du, har du så mye fukt i platen at bjelker skulle begynne å mugne/rote har noe gått veldig galt. spec eftersom du har varme i platen så antar ja at det ligger cellplast under og den er kapillærbrytende.
Okay, om det ligger cellplast eller ikke vet jeg ikke men det får jeg vel ta rede på. Takk for hjelpen.

men uansett, om vi snakker en villa grunn hvor du ikke har isolasjon over betongen (oppforetgulv) så er det bare å kjøre.

• Liker
mossanbo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.