Jeg holder på å gjøre om i vårt fritidshus bl.a. sette ny veggkledning, ny elektrisitet.
Nå til mitt spørsmål, er det noen som har noen gode tips når man setter platene så hullene blir perfekt der veggboksene finnes. Viss man kan måle, finnes det noen enklere måte, f.eks. merkefarge eller lignende.

Hvis du vil slippe å måle så kan du bruke en av disse:

Sentreringsdon for 179kr/par på Jula
189032_b.jpg

Eller Hole in one Magnetsøksett for 595 kr på Jula (599 på Clas Ohlson)
189012_b.jpg

Vet ingenting om kvaliteten men magnetisk søkelykt art nr 16-871 hos biltema 279:-

Magnetsøkeren fra Jula er originalen. Funker utmerket når man har fått inn følelsen. Gips er enklest å bore. Når man freser en plyfa eller lignende kan man være nødt til å ta det litt forsiktig fordi sentreringen i magnetinnsatsen ikke alltid klarer å rette opp en noe skjevt inngående dosfres. Regn med at innsatsene slites...

mats_o skrev:
Vet ingenting om kvaliteten men magnetisk søker art nr 16-871 hos biltema 279:-
Jeg har både den og originalen - begge fungerer nøyaktig like bra..
Riktignok har jeg hatt originalen i et flertall år og Biltemas bare noen måned, men de ser veldig like ut (t.o.m.) samme nummer på dem.. :)

Det virker jo praktisk men hvordan funker de?? Jeg skal ha OSB + gips

Magnethullsystemet har fire moduler som passer i bokser (to for 70 mm apparatbokser, en for koblingsbokser 80 mm og en for takbokser) samt en magnetsøker.

Du trykker fast en av modulene i en boks, passer inn platen foran og tar deretter magnetsøkeren og legger den mot platen. Den er ganske sterk, og med litt følelse i fingrene finner du senter på boksen. Deretter borer du med riktig hullfres i ett moment gjennom hullet i magnetsøkeren, platen og til slutt modulen i boksen, som fiffig nok også har et hull. Klart! Man trenger ikke å flytte platen igjen. Skru fast og gjenta med neste lag.

Kanon, da takker jeg for rådet og går ut for å kjøpe disse :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.