Hei,
vet ikke om jeg har valgt riktig tråd her.
Vi har en godkjent kakkelovn, men skorsteinen er ikke godkjent. Vi skal derfor sette inn rør i skorsteinen og fylle med vermikulitt. Skorsteinen er ca 6m høy, og de skal også sette fast ca 15 taktrinn. De trenger ikke plukke ned kronen på kakkelovnen, men kan gå inn fra andre etasje.
Vi har fått to priser, en på ca 9 000 kr og en på 15 000 kr (Alle etter rot).
Vi ble litt mistenksomme når det var så stor forskjell på prisene.
Har noen andre gjort noe lignende, hva betalte dere?

Takk!

Ulempen med innsatsrør er jo at du ikke får ut så mye varme i pipeløpet.
Finnes vel forskjellige innsatser tror jeg?
Jeg dro i en rustfri slange, festet et tau i enden på røret/slangen og slapp den ned i pipen, så sto en nede i kjelleren og dro samtidig som jeg matet på oppe på taket, tror det var ca 9m med en bøy i pipen, gikk akkurat ned til der jeg skulle mure inn stussen.

Finnes en bra tråd her som heter "egen glidestøping godkjent" der finnes masse tips på å dra / fuge om pipen innvendig, kanskje det kunne vært noe om du vil legge ned eget arbeid, da får man fortsatt den behagelige varmen fra pipeløpet.

Takk for svar!

Vi har imidlertid bestemt oss for å ikke glidestøpe i denne skorsteinen da vi ikke kommer til å bruke denne kakkelovnen i stor utstrekning. Ellers synes jeg også det virker som det beste alternativet!

Vi fikk inn et rør til vår kakkelovn. Tror at det bare er 150mm da det var en trang kanal. Da, for 7 år siden kostet det ca 1100/m og vi hadde ca 7m til toppen. Dette var før Rotens tid. Og ja, det var hvitt. Muligens fikk vi en pakkepris da de gjorde om to piper på samme tid.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.