Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 431 innlegg
Det der er lett fikset, reis opp i hullet med f.eks. 45x70 lekter og sett osb og gips på det.
Selv om du ikke har gjort slik før, gjør du det der på 1 dag.
Gulvet ville jeg lagt etterpå da det er mindre risiko for skader.
Selv om du ikke har gjort slik før, gjør du det der på 1 dag.
Gulvet ville jeg lagt etterpå da det er mindre risiko for skader.
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 431 innlegg
Kanskje blir det enda bedre å bygge inn en bokhylle i veggen så den følger den andre veggen og du slipper å gå inn og ut igjen
Bygge en egen bokhylle eller bygge inn en eksisterende? Hvilken side tenker du på? Mot gangen i så fall om man trenger å møblere MOT en vegg i stuen.holmberg87 skrev:
Glemte å skrive at det er dels ulike mål på det som skal bygges sammen samt er jeg redd for at det ikke går i en rett linje mot gangen heller :/
Noen ting du vil støte på er blant annet:
- Elektrikere som flytter lysbryteren, kanskje til motsatt side av stolpen der den andre sitter?
- Taklistene er i veien hvis du skal bygge en vegg der. Tar du dem ned, kommer mest sannsynlig også maling til å løsne fra liste, vegg og tak, avhengig av hvordan du eller tidligere eiere har malt. Det går an å bygge rundt dem, men da må du figursage gips, osb, lekter pluss møtende taklister. Hvis du ikke har riktig verktøy, er det ikke verdt å prøve.
Å bygge inn en slags oppbevaring er ikke så dumt, men da kanskje ikke mot stuen, men i den andre retningen.
- Elektrikere som flytter lysbryteren, kanskje til motsatt side av stolpen der den andre sitter?
- Taklistene er i veien hvis du skal bygge en vegg der. Tar du dem ned, kommer mest sannsynlig også maling til å løsne fra liste, vegg og tak, avhengig av hvordan du eller tidligere eiere har malt. Det går an å bygge rundt dem, men da må du figursage gips, osb, lekter pluss møtende taklister. Hvis du ikke har riktig verktøy, er det ikke verdt å prøve.
Å bygge inn en slags oppbevaring er ikke så dumt, men da kanskje ikke mot stuen, men i den andre retningen.
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 431 innlegg
Trekonstruksjonsbygger
· Gävleborgs
· 2 431 innlegg
Taklister osv er best å ta ned og lage nytt. Bare mal etter hvis du får noen skade, men er du forsiktig og skjærer før du bryter går det som regel bra.
Klikk her for å svare