Hei,
Vi har revet en vegg i en leilighet bygget i 1947. Nå har vi et stort hull langs hele taket fra den tidligere veggen som vi må lappe igjen, og vi tenker på hva som er best. Kanskje noen her har erfaring.
Taket består av en microlittapet/vevtapet, deretter puss blandet med vass og ståltråd som er veldig porøst. Under pussen finnes et tett planketak. (Se bilder).
Siden vi vil unngå å senke taket, er vår siste utvei å lekte taket, så vi har vurdert noen andre alternativer:
1. Skru opp gips direkte på pussen, men vi lurer på om det er noen risiko for det pga. pussen.
2. Lime opp gipsplater direkte på pussen med
a. Ardex S48 uten skruer eller,
b. Green Glue med skruer
Hvilken metode har dere valgt, gitt at man vil tape så lite takhøyde som mulig? Kanskje finnes det andre løsninger?
Takk for svar!