Har planer om å sette opp gips i himlingen hvor det nå sitter en slags trepanel. Ser nesten ut som avkappede biter enkelte steder. Har ikke tilgang til huset ennå.

hva tror dere, tør man å sette gips direkte på dette eller bør man lete etter lektene?
(bygget på 70-tallet)
Tak med hvitmalt trepanel og en rund, hvit lampeskjerm. Rifter og ujevne trekk i panelet. En rosa gardin henger ved siden av et blomstrete tapet.
 
Et bordtak som sitter på takstolene, et meget bra underlag å feste i, kan bli litt merkelig så en skjøt kommer midt i en skjøt men gjør ingenting bare flere skruer og mer sparkel, sett de nye skruene med ca 30 cm mellom så holder det. Bredde på plater, 120 cm så blir det 4 rader med skruer, også egnet til å sette platene på tvers av treverket i taket.
 
På 60-70-tallet var det vanlig med et tak av rupanel av en ganske grov kvalitet som man deretter monterte en slags spennplast på, omtrent som eldre tiders pappspente tak. Sannsynligvis er det et slikt som har blitt skåret ned og deretter har rupanelet blitt malt.

Er det plant nok kan du skru direkte i rupanelet. Ellers kan du skru glissen i rupanelet og gipsen i glissen. På den måten er det enklere å rette opp eventuelle feil.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.