Hei,
Har et tak i fritidshuset hvor det tidligere har vært gips. Store gipsplater 120x240 cm. Skjøtene er forsterket med glassfiberstrimler. Sprekk i alle skjøtene.
Jeg har nå revet ned gipsen og vurderer hvilket innertak jeg skal sette opp.
Jeg lurer på om jeg i det hele tatt har forutsetninger for å sette opp et slett gipstak?
Takstolene ligger cc80-110. På takstolene ligger det 20-22 mm råspont. Råsponten har glidd en del, dvs. sponten er blottet på de fleste plankene. Huset har trekonstruksjon og er bygget i 1974. Det er et flatt tak og nedbøyningen ved veldig mye snø målte jeg en gang til 18 mm. Lengste spennvidden på takstolene er 6 m.