Alfredo skrev:
Er det ikke vanskelig å holde rent? Tenker at "saker" lett setter seg fast i mellom platene, eller har du kant i kant?
Nix. Ingenting satte seg fast. Skal forsøke å finne bilder av dette. Det var i min tidligere leilighet.

Edit. Lyktes.

• Moderne kjøkken med hvite skap, svart ovn og metallisk ventilator. Lyst tre gulv og kunstverk på veggen. Fra tidligere leilighet.
Sist redigert:
Paul-Staffanstorp skrev:
Ærlig talt forstår jeg ikke problemet... :blushing:

Det kommer råd om hvordan man skal løse saker og ting på dette forumet, men likevel skal det ofte finnes på alternative løsninger som ikke er ok... :S

Hvorfor ikke bare ta til seg rådene som kommer og gjøre hva bransjen krever... :rolleyes:

Lim opp flisene på sponet med fiksering beregnet for dette, typ Fleixicol, men da får man et helvetes problem om man en dag vil bytte flisene...

Lim opp 6mm gips med f.eks Flexicol og sett flisene på dette og da er det i hvert fall litt lettere den dagen man vil bytte...

Skru på 6mm gipsen veldig forsiktig så ikke skruehodene går inn for mye i gipsen...
Risikoen med dette momentet er at det ikke blir så holdbart da det kreves forsiktighet å skru så tynn gips, og derfor anbefales det å lime den typen gips...
Men det letter når man skal bytte fliser, og har man på følelsen at det kan bli aktuelt så kan dette være et alternativ for noen.
Det kom 3-4 råd som var ganske motstridende, derav min undring. Men antakelig er jeg dum som ikke forsto. Heldigvis finnes det sånne som deg, så vi nybegynnere blir oppmuntret til å våge å spørre om hjelp.

Paul-Staffanstorp
Merkurius skrev:
Det kom 3-4 råd som var ganske motstridende, derav min undring. Men antagelig er jeg dum som ikke forsto. Heldigvis finnes det folk som deg, slik at vi nybegynnere blir oppmuntret til å tørre å spørre om hjelp.
Det var absolutt ikke personlig rettet mot deg for det er ganske ofte som det (til tross for mange forklaringer fra folk som forteller hvordan ting skal gjøres) likevel skal finnes på andre løsninger.

Som å lime opp med silicon f.eks... ;)

Undret bare hvorfor.

Dessuten synes jeg ikke der var så mye som var motstridende da flertallet forklarte at man ikke bør flislegge på spon mer enn i ytterste nødstilfelle, som f.eks når man har en sponplatevegg på kortenden og ikke vil bygge på med gips så det blir for tykt så man ser en tykk avslutning...

Klart man skal tørre å spørre om hjelp om man er usikker... Det er jo det dette forumet er til for og jeg tror neppe jeg skremte deg så du ble redd for å spørre om ting... I det minste var det ikke min mening... ;):blushing:

Den som ikke spør, får ingenting vite.

Det er bedre å stille 1000 spørsmål og gjøre rett, enn å ikke spørre og gjøre feil om og om igjen.

:)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.