Forrige sommer festet jeg keramiske fliser på bassengveggen min av isopor med et for materialet egnet tublim. Isoporen hadde vært utsatt for vær og vind en stund og hadde dermed blitt melaktig. I løpet av vinteren har alle flisene falt ned. Planen nå er å sette dem opp igjen med flislim. Noen som har erfaringer? Trenger jeg å bruke nett først? Primer? Eller kanskje slipe bort melaktigheten i isoporen?
Er nok så at det har blitt en dammyte på styrofoam, og da kan ikke limet feste, det blir som bakebordet, mel på deigen fester ikke. Du får prøve å børste bort støvet og sette en plate som prøve. Primer er nok en god idé, men jeg vet ikke hvilken type om det trengs. De nederste platene skal ha et fast grunnlag å stå på, så limet bare holder platene på plass mot styrofoamen, de tipper ikke ut, ellers kan de kanskje falle igjen.
Blir kanskje vanskelig å få det jevnt med kanten øverst ser jeg, men du har lange tvinger, hold dem på plass
og legg betong under, bare sørg for at betongen er i god kontakt med undersiden av platene, vent noen dager med å fjerne tvingene
og legg betong under, bare sørg for at betongen er i god kontakt med undersiden av platene, vent noen dager med å fjerne tvingene
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Skulle nok tro at det er feil type skiver å montere fliser på
Klikk her for å svare