Hei,
Vi er i ferd med å sette fliser på kjøkkenet, spørsmålet er bare om man skal legge på en type fuktsperre først? Dessuten føles det ikke helt 100 å feste flislimet direkte på gipsen, det vil da bare sitte i tynt papir?
De jeg har snakket med hittil sier at man bare skal sette det opp på gipsen direkte, men jeg tenker at fugemasse og flislim puster og vil slippe gjennom fuktighet. Gips tåler ikke vann i det hele tatt, så kombinasjonen føles ikke optimal?
Vi er i ferd med å sette fliser på kjøkkenet, spørsmålet er bare om man skal legge på en type fuktsperre først? Dessuten føles det ikke helt 100 å feste flislimet direkte på gipsen, det vil da bare sitte i tynt papir?
De jeg har snakket med hittil sier at man bare skal sette det opp på gipsen direkte, men jeg tenker at fugemasse og flislim puster og vil slippe gjennom fuktighet. Gips tåler ikke vann i det hele tatt, så kombinasjonen føles ikke optimal?
Når jeg flisla kjøkkenet brukte jeg en primer for å forbedre tetningen og for å øke vedheftingen. 6 år senere bygde jeg nytt kjøkken på landet og da valgte jeg å bruke både primer og våtroms-tetningsmiddel som jeg påførte overalt der jeg har mosaikk + ekstra tetning også nedenfor benkeplaten og spesielt dekkende hele veien ned til gulvet ved vask, kjøleskap/fryser og komfyr. Å ikke prime ved vasken synes jeg er direkte feil. Det blir garantert vått der på veggen av og til.
Har fått tak i produktene som skal brukes, nå er spørsmålet hvilke verktøy jeg trenger? Jeg har jo en del igjen siden jeg la gulv, men jeg mistenker at fixkammen er altfor stor, like så korsene.
Så spørsmålet er hva man skal ha for 10x200 fliser på litt over 3 m2?

Og hvordan pleier man å gjøre på sidene? Skal det rett av eller skal det gå i en form for trapp?
Når man sager biter i hjørnene, skal de da fortsette på andre siden eller tar man en ny bit når man begynner på kortsidene?
Så spørsmålet er hva man skal ha for 10x200 fliser på litt over 3 m2?

Og hvordan pleier man å gjøre på sidene? Skal det rett av eller skal det gå i en form for trapp?
Når man sager biter i hjørnene, skal de da fortsette på andre siden eller tar man en ny bit når man begynner på kortsidene?
Er det 10x20 du mener? Fasetterte kanter?
3mm burde bli bra som fuge, skal du ha dem i 1/2 steins forband eller rett?
6mm kam burde bli bra, rett i kantene.
Hjørnebiter avhenger litt av...
er det fasetterte fliser og forband, ville jeg kjøpt 10x10 fliser i samme serie hvis det finnes og satt dem som endebiter hvis benken er 60cm, da får du en fin avslutning med glaserte kanter hele veien.
3mm burde bli bra som fuge, skal du ha dem i 1/2 steins forband eller rett?
6mm kam burde bli bra, rett i kantene.
Hjørnebiter avhenger litt av...
er det fasetterte fliser og forband, ville jeg kjøpt 10x10 fliser i samme serie hvis det finnes og satt dem som endebiter hvis benken er 60cm, da får du en fin avslutning med glaserte kanter hele veien.
Klikk her for å svare