Hei!

Jeg vet ikke om jeg er i riktig del av forumet og stiller spørsmålet, er jeg det så beklager jeg for det.

Nå til spørsmålet...
Jeg skal snart sette opp dekorstein på vår pipemur hjemme, men har litt funderinger på hvordan man gjør i hjørnet av pipen for at det skal bli fint. Da steinene er opptil 4 cm tykke, så vil det jo bli et merkelig hjørne der de møtes, med mindre man setter dem overlappende. (se vedlagt bilde). Tror ikke en overlapping blir så fint heller, da det vil bli en merkelig synlig skjøt av det.

Hvordan løser man best dette på en pen måte? Skal man kutte dem 45 grader der de møtes? Et skikkelig jobb blir jo det :)

j0ywz7.jpg

Steinene som skal settes er omtrent sånne her: http://www.bygghemma.se/productimages/a051801/177462/1/290x290/dekorsten-vaggsten-montana-gra.jpg

Sist redigert:
Penest blir nok 45 graders kapping, men da bør du nok dele, så samme "sten" kommer rundt hjørnet. Siden de er 4 cm tykke, så er nok alternativet til høyre det som blir best om du ikke sager.

Tusen takk for svaret! Har jo innerst inne visst at en 45 graders kapping blir best, men det blir jo en del arbeid, så jeg tenkte at det fantes et annet triks. =)

Det går ikke an å sette noen form for avrundet hjørnelist i omtrent samme kulør? Men det blir kanskje ikke pent. Det får vel bli kapping likevel, ellers angrer man seg senere.

Det finnes lister i rustfritt som man kan bruke.

Du har ikke sjekket at det finnes hjørnesteiner i samme utførelse? Jeg satte stein på vår pipe i stua forrige vinter og samme på kjøkkenet i vår. Ikke samme stil som dine, men den produsenten hadde hjørnesteiner i sortimentet. Vet fra når jeg lette etter passende "stein" at de billigste ikke fantes i hjørneutførelse.

//Daniel

15343_1086199775844_1851919358_159363_4721143_n.jpg

Jeg var inne i en butikk i går, og det var som DeEss skrev, det finnes ferdige hjørnesteiner. Så det løste jo seg veldig smidig. Takk uansett for alle tips og svar! Veldig satt pris på!

PS. Kult at bildet du la opp, DeEss ser ut nøyaktig som mitt kjøkken/stue...

memnock skrev:
PS. Kult at bildet du la opp, DeEss ser ut nøyaktig som mitt kjøkken/stue...
Typhus fra 70-tallet... Alle er støpt i samme form, uansett produsent. ;)

Det var jo bra at det løste seg med steinen. :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.