Hei.

Jeg leter etter en viss fugemasse som jeg har sett at blikkenslagere og taktekkere ofte bruker. Man kan lage veldig brede fuger, og når den har herdet, blir det liksom som gummi, virker til å feste veldig godt til de fleste materialer. Det virker ikke som at den er så klissete heller som alle de fugemassene jeg har testet.

Har også sett lignende fugemasse på byggeplasser når de tetter mellom to betongvegger for eksempel.

Jeg har først og fremst tenkt å bruke den når jeg skal plate om pipen senere, men også til andre fyllinger av sprekker, åpninger eller skjøter utendørs.

Jeg har sett både svart og grå i fargen.

Det finnes sikkert en mengde forskjellige merker, men kanskje dere har tips om noe?

Har prøvd å kjøpe flere forskjellige i de lokale byggevarebutikkene, men har ikke funnet noe fornuftig synes jeg.

fremax fremax skrev:
For tetting i fasade, [lenke]
kan være vanskeligere å få tak i. Prøv med glasmästare/større byggfirmaer/de som jobber med fasader. (600ml pølser kun tror jeg, krever spesiell sprøyte)

For dekking på tak/plåt [lenke]

Kjøp på Wurth/hos blikkenslagere

Med vennlig hilsen, fremax
Takk for tipsene! :)

Den der fra Wurth ser interessant ut, men leste at noen hadde skrevet at den var veldig klissete å jobbe med og ikke spesielt bra.

Ingen med flere tips?

Jeg har mange hundre s.k skyddsrumsfog over. Du kan få en pakke. Finnes i Nacka :)

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jeg har mange hundre s.k. skyddsrumsfog over. Du kan få en pakke. Finnes i Nacka :)
Kan jeg bruke dette til å tette mellom metall og tegl?

Det tar jeg gjerne, men bor i karlshamn så kan ikke hente dessverre :(

Ja, det er bra for sånt. Sikaflex heter produsenten. Ok, synd.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.