Har et hallgulv som vi har brutt opp og senket\kappet ned bjelkelaget fra 195mm til 170mm. Det er seks stykker bjelker (60cc) som er senket.
Vi målte på begge sider av bjelkene og trakk med ritsnor, satte en støttebjelke og saget med sirkelsag.

Men noen ble jo likevel kappet opptil 5mm for mye på noen steder, og motsatt slik at det er forskjeller over hele flaten.

Har noen et godt tips på hvordan man enklest mulig jevner alle like (så godt det går)? Kan man fylle i med noe annet enn masonittbiter der det er for mye kappet (les: noen slags hard sparkelmasse) tror du.

Nå tok jeg en pause... har holdt på med elhøvel der streken fortsatt er synlig og målt så det stemmer, men det er jo på så mange steder... føles som at når jeg er ferdig har jeg senket bjelkene 10cm :)

Litt info, jeg kjører på med masonitbiter...halvparten klart nå. Finnes nok ingen snarveier.

En variant hadde vært å bruke et par tvinger og en rett planke eller lignende som du spenner fast på regla som støtte for sirkelsagen. Gjør det lettere. Litt som nedsagsprinsippet.

For å komme opp på riktig nivå der du har fjernet for mye kan du spikre på lekter på siden av gulvbjelkene. Det vil si hvis det er lengre strekninger.

Vil man sparkle det opp så fungerer vanlig plasticpadding til mer enn man tror altså

mandus skrev:
For å komme opp i riktig nivå der du har fjernet for mye kan du spikre på lekter på siden av gulvlektene. Altså om det er lengre strekninger.
Bra forslag!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.