Medlem
· Västra Götaland
· 766 innlegg
Jeg har tenkt at når jeg nå starter en større renovering skal jeg senke takene med ca 10 cm for å enkelt kunne legge ny/mer strøm siden jeg uansett har 2,50 i takhøyde, samt installere spotter.
Min tanke er at jeg skrur opp 45x70 i taket langs de eksisterende gulv/takbjelkene for overetasjen og deretter skrur jeg opp 28 x 70 med CC30 i disse og deretter gips/innertak i disse. Er det slik det bør gjøres, eller er det en annen metode som er bedre kanskje?
Min tanke er at jeg skrur opp 45x70 i taket langs de eksisterende gulv/takbjelkene for overetasjen og deretter skrur jeg opp 28 x 70 med CC30 i disse og deretter gips/innertak i disse. Er det slik det bør gjøres, eller er det en annen metode som er bedre kanskje?
Sånn som du beskriver det bør kunne fungere, tenk bare på at du sørger for at du har tilstrekkelig lange skruer når du setter opp dine 45*70 lekter. Risikoen er ellers at vekten av gipstaket drar ned lektene, en tommelfingerregel når det gjelder skruer er at skruens lengde bør være 2 ganger tykkelsen på det man skal skru opp. For spiker pleier tommelfingerregelen å være 3 ganger tykkelsen.
Klikk her for å svare