Gjenoppliver denne tråden nå. Snart på tide å gå videre med hallen. Så første stoppet er å sette opp lekter rundt hallen. Men hvordan bør jeg gjøre det for å få et rett tak?
Trodde jeg skulle måle fra taket ned og markere rundt hele, men man skal vel egentlig bruke laserpass. Hvilken variant i så fall? Kommer sikkert til å trenge laser igjen når jeg etter hvert skal fliselegge kjøkkenet så led meg til passende produkt for disse formålene eller er det kanskje like greit å leie?

Nå er det slik at jeg allerede har et område der det skal bli garderobe og inne i garderoben vil jeg beholde høyden i taket. Skal jeg først påføre en plate fra taket som jeg fester med vinkeljern og deretter feste stålrammene i denne. Så skal jo skinnen for skyvedørene festes i det nye taket, men det er jo ingen vekt egentlig så dette burde vel gå bra?

Videre trenger jeg et fixerverktøy og et verktøy å kappe stålrammene med. Tenkte å kjøpe et fixerverktøy på Hornbach og kappe med min fantastiske multicutter. Noe jeg har glemt?

Til slutt men ikke minst. Jeg kommer antageligvis til å nøye meg med 5-6 spotter og jeg kommer til å gå for LED, men lurer på installasjonen. Som jeg har forstått det kan man kjøpe et sett med en transformator som kan drive 6 stk. Er det så enkelt som å bare koble til transformatoren til lampestikkontakten i taket? Jeg innser at jeg må vel seriekoble spotene til transformatoren selv, men ingen andre elektriske tiltak kreves?

Svar på delspørsmål 1:

Nei, du trenger ikke et laserverktøy for å sette taket vannrett eller for å sette fliser over kjøkkenbenken.

Et vanlig enkelt 1,2 meters vater til et par hundre duger akkurat like bra.
Og du trenger ikke å bytte batterier i det heller. Noensinne :)

Takk, toppen!
Ok, men hvordan går jeg fram da?
Jeg antar at jeg begynner med å sette en regel i riktig høyde og vinkel med vater. På motsatt vegg før jeg opp den 2. regelen og legger en hattprofil over begge og kontrollerer med vater så den ligger plant. Deretter fester jeg den 2. regelen? For dette arbeidet trengs det 2 personer imo.

Dagwood skrev:
Takk, topp!
Ok, men hvordan går jeg frem da?
...
Deretter fester jeg den 2. regelen? For denne jobben trengs det 2 stk. personer imo.
Siden man i dag bruker skruer til 99% så er det ikke noe problem å gjøre det selv. Skru fast regelen og mål. Er det feil, så skru ut og flytt så mye som det trengs for å få det hele riktig. ;).

Bra skruer + skrumaskin er fantastisk når man bygger selv.

• Liker
Dagwood
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.