Har så klart lest trådene som allerede finnes, men er likevel litt usikker og håper på noen konkrete tips. Vi har et rom på 4,2 x 4,8m som skal konverteres til kinorom. Årsaken til å senke taket er å få plass til kabler, surroundhøyttalere og spotter. Minimums-senkingen er egentlig ca. 12 cm for å få plass til høyttalerne, men det sitter elementrør som forgrenes rett før taket, så det er nok mer praktisk å senke seg under forgreningen. Da havner man på ca. 25 cm i stedet. Takhøyden er 2,6, så det burde ikke se rart ut.

Størrelsen på rommet gjør jo at uansett løsning må man skjøte. Men det er kanskje ikke så vrient å skjøte stålprofiler for eksempel? I en tråd ble det skrevet om å bruke 70mm profiler og sette inn en 70x45 regel for å stive opp. Kan det kanskje være noe?

Åpen for forslag!

/Andreas
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.