Hei, trenger å fylle i litt i en støp jeg gjorde over en gammel betongsokkel hvor jeg skal mure med en lecablokk for å deretter sette vindu+sill på denne. Vår gamle murer (som jeg har full tillit til på gode grunner) sa at man kunne slemmere leca med Cementbruk A om man ikke hadde rødgrunn, i prinsippet samme sak. Vil jo ikke kjøpe en sekk rødgrunn for 1,5 lecablokk.

Kan jeg i tillegg mure disse 1,5 blokkene på betongen med sementbruket?

Det ville vært fint å slippe å kjøpe/blande mer enn bare sementbruk. Pussing gjør jeg til våren med B-mørtel som trengs til annet da.

Bildet viser sokkelen ved støping. Stenderne rundt dagens døråpning kappes selvfølgelig.

Gammel døråpning med treverk, betongsokkel og lecablokk ved siden av, omgitt av uferdige konstruksjoner og uteområder med fliser i bakgrunnen.
 
Sist redigert:
Til det hadde jeg kjørt på.
 
Min murer sier det samme. Kjør med A-bruk du.
 
Det funker bra med A-bruk til det lille
 
Ja, så får det bli!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.