Hei.

Jeg trenger hjelp med å gå over min konstruksjon. Er det selvbærende takstoler?
Jeg vil ta ned en vegg og åpne opp mellom stue og soverom. (Se tegning)

Veggen mellom rommene består kun av 45x45 stendere med enkel gips på begge sider. Føles vel spinkelt for en bærende vegg?

Legger også ved bilder av konstruksjonstegning av takstol.

Dere som kan litt. Trenger jeg å kontakte en konstruktør eller er det åpenbart?

Takk på forhånd!
 
  • Konstruksjonstegning av takstol med mål og spesifikasjoner. Viser oppsett for takstolens bærende elementer i en bygning.
  • Plantegning over en bolig med ulike rom markert, som soverom, stue og bad, samt en tabell over luftmengder.
  • Konstruksjonstegning av takstol med detaljerte mål og spesifikasjoner. Viser posisjon og dimensjoner av ulike komponenter i takkonstruksjonen.
Jeg har slike takstoler og de er selvbærende.
 
  • Liker
Birgerswe
  • Laddar…
Ja det ser du at den er ved at den bare har opplagsreaksjoner i knutepunkt 1 og 5 i tabellen.
 
W witten skrev:
Ja det ser du at den er ved at den bare har oppleggsreaksjoner i knutepunkt 1 og 5 i tabellen.
Takk! Dvs ingen problemer med å ta ned veggen?
Vet at naboen har gjort det samme men de har en liten (maks 10 cm) bjelke/regler. Kanskje mest for syns skyld...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.