for noen måneder siden tok jeg bort en dør mellom kjøkkenet å soverommet, og de bygde igjen den... nå har de begynt å komme litt sprekker der døren hadde sittet...
ellers er veggen glatt å fin.. de har sprukket innover, så jeg lurer på om man skal sette opp noe vev, eller noe... typ recover.. for om jeg skulle sparkle igjen, så vil det vel komme nye sprekker, eller?
ellers er veggen glatt å fin.. de har sprukket innover, så jeg lurer på om man skal sette opp noe vev, eller noe... typ recover.. for om jeg skulle sparkle igjen, så vil det vel komme nye sprekker, eller?
Det er helt normalt.
Du skulle ha satt en glassfiberteip beregnet for gips skjøter i skjøtene, den sparkler man deretter over og sliper. For at det skal bli fint nå må du kanskje begynne med å slipe ned så det blir litt lavere, deretter sette på skjøtebåndet og sparkle. Det går utmerket å sette renovasjonsvev utenpå det etterpå hvis du vil, men ikke uten skjøtebånd.
Du skulle ha satt en glassfiberteip beregnet for gips skjøter i skjøtene, den sparkler man deretter over og sliper. For at det skal bli fint nå må du kanskje begynne med å slipe ned så det blir litt lavere, deretter sette på skjøtebåndet og sparkle. Det går utmerket å sette renovasjonsvev utenpå det etterpå hvis du vil, men ikke uten skjøtebånd.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Glassfiberremse skal du nok spørre etter. Glassfiberteip bruker man rundt tunge kartonger.
Man kan lime remsen, men best er å sparkle den fast direkte, rullen i ene hånden og sparkelspaden i andre hånden. Begynn øverst. Limer man kan det bli litt tykkere og det har du ikke plass til.
Protte
Man kan lime remsen, men best er å sparkle den fast direkte, rullen i ene hånden og sparkelspaden i andre hånden. Begynn øverst. Limer man kan det bli litt tykkere og det har du ikke plass til.
Protte
oki da vet jeg..finnes det forskjellige bredder på glassfiberremsen?
kanskje skal jeg si at det var ikke jeg som gjorde jobben..jeg ansatt et firma som gjorde jobben i juni. å nå har det begynt å sprekke litt i soveromsveggen..men bare på den ene siden og oppe..
vet ikke om jeg skal gi meg på det selv, eller om jeg kanskje skal kontakte firmaet, og se hva de kan gjøre..
kanskje skal jeg si at det var ikke jeg som gjorde jobben..jeg ansatt et firma som gjorde jobben i juni. å nå har det begynt å sprekke litt i soveromsveggen..men bare på den ene siden og oppe..
vet ikke om jeg skal gi meg på det selv, eller om jeg kanskje skal kontakte firmaet, og se hva de kan gjøre..
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
La det være en stund til så det rekker å tørke ferdig.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Jeg prøvde med papir, men "rätt" sparkel fantes bare i 10 eller 20 kg boks. Maleren som sto ved siden av i køen på fargebutikken brukte glassfiber så da gjorde jeg det også.
Protte
Protte
Nei, det sprekker ikke med glassfiberstrimmelen, men det anses som mer profesjonelt med glassfiber. Glassfiberstrimmelen er klissete, så den setter man på direkte, papirstrimmelen setter man i et tynt sparkellag og sparkler deretter over uten å risikere å dra med seg strimmelen. Glassfibervarianten er derfor mye mer håndterlig for oss amatører.
Det er garanti på slike jobber, så det er bare å reklamere og spørre hvorfor de ikke har brukt noen strimmel. De må korrigere jobben (inkludert sluttmaling, selvfølgelig!) eller gi deg pengene tilbake.
Det er bare amatører som gjør slike feil. Vi f.eks. Snekkere satte igjen en dør for noen år siden, men sparklingen fikset vi selv, og visste da ikke om dette med at det sprekker. Nå vet vi bedre, så nå når det uansett skal males om, gjør vi om og gjør rett.
Det er garanti på slike jobber, så det er bare å reklamere og spørre hvorfor de ikke har brukt noen strimmel. De må korrigere jobben (inkludert sluttmaling, selvfølgelig!) eller gi deg pengene tilbake.
Det er bare amatører som gjør slike feil. Vi f.eks. Snekkere satte igjen en dør for noen år siden, men sparklingen fikset vi selv, og visste da ikke om dette med at det sprekker. Nå vet vi bedre, så nå når det uansett skal males om, gjør vi om og gjør rett.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Det er ikke alle glassfiberremser som er klissete, kjøp riktig sort.
Protte
Protte
Dette spørsmålet er litt som Saab/Volvo eller PC/Mac. Det finnes en del tråder her om dette, og meningene er nok minst sagt delte om hva som er best.bigsnucke skrev:
Haha, nei, jeg var trøtt og skrev feil, det er jo papirbånd som anses mer profesjonelt, sannsynligvis fordi det er mer opprinnelig, og vanskeligere å bruke. Litt som at man ikke kan kjøre bil på ordentlig hvis man bare kjører automatisk ;-)bigsnucke skrev:
Klikk her for å svare