Må sal dørlister ganske mye på badet. Tenkte å sette en 25x16 salingslist, deretter klakkfoder. Salingslisten skal stå stående slik at den bygger 25mm. Kan jeg bruke en 30mm dykkert gjennom denne inn i karmen uten at den sprekker? Kan jo ikke lime vel, for da kan jeg ikke spikre listeverket på denne senere uten at den løsner?
En liten dyckert, 1,7mm er ingen fare i det hele tatt å dra i. Det sprekker ikke. Unngå å spikre nærmere enn 1dm fra enden bare.
Synes det virker vanskelig å bruke salningslist og klakkfoder. Kjøp en planhøvlet furu som du kløyver ned til akkurat den størrelsen du trenger. Så bruker du vanlig foder bare, enklest og best.
Synes det virker vanskelig å bruke salningslist og klakkfoder. Kjøp en planhøvlet furu som du kløyver ned til akkurat den størrelsen du trenger. Så bruker du vanlig foder bare, enklest og best.
Jeg sitter på salningslistene her hjemme fra tidligere prosjekt, og de er ferdigmalte også. Og de passer tilfeldigvis akkurat på mm med klakkarmene, derfor jeg tenkte sånn. Har testet å holde det på plass, og det ser skikkelig fint ut.
Kan jeg spikre i den nye dørkarmen? Har aldri jobbet med ny karm før, og den er så fin at jeg ikke vil ødelegge den haha.
Kan jeg spikre i den nye dørkarmen? Har aldri jobbet med ny karm før, og den er så fin at jeg ikke vil ødelegge den haha.
Klikk her for å svare