3.975 lest ·
17 svar
4k lest
17 svar
Sage innerdør med glass?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Jeg synes døren ser veldig fin ut. Det er vel kanskje det som er problemet, nesten litt for "fin" for en kjellerdør.snowjim skrev:
Vi har selv tre glassdører, med to glass fra nedre kant til øvre kant. De er installert som terrassedør, dør ut i vaskerommet, og dør på loftet til den utvendige trappen.
Når jeg tok inn tilbud på dørene, trodde jeg det ville bli billigere med glass bare i overdelen. Men tro det eller ei, en "halvdør" med dekket understykke, hadde blitt dyrere.
Og disse helglasserte dørene gir et herlig lys inn i stue, vaskerom og lagringsloft
Har nå bestilt SP12(glass hele veien).
Grunnen til at vi setter en slik dør i kjelleren er at vår kjeller er innredet som entré plan bortsett fra mindre vinduer. Slik ser plantegningen ut:

Man kan se at det er en liten korridor mellom rom 1 og 3 og det er der vi vil ha en dør. Men vi vil beholde en luftig følelse, så da føles en dør med glass gitt.
Hvordan er det med lyd og glass? Finnes det noen grunn til å velge tetningslister i karmene? I dette tilfellet hadde det ikke vært dumt om det kunne skjerme av lyden litt.
Grunnen til at vi setter en slik dør i kjelleren er at vår kjeller er innredet som entré plan bortsett fra mindre vinduer. Slik ser plantegningen ut:

Man kan se at det er en liten korridor mellom rom 1 og 3 og det er der vi vil ha en dør. Men vi vil beholde en luftig følelse, så da føles en dør med glass gitt.
Hvordan er det med lyd og glass? Finnes det noen grunn til å velge tetningslister i karmene? I dette tilfellet hadde det ikke vært dumt om det kunne skjerme av lyden litt.
Jeg har hentet inn tilbud fra 3 forskjellige på disse innerdørene, og hos det stedet vi valgte så var de ca 400 kr billigere med 10 glass og 100 kr billigere for 12 glass. På de andre stedene var forskjellen ca 100-200 kr mellom 10 til 12 glass.KnockOnWood skrev:Jeg synes døra ser veldig fin ut.
Det er vel kanskje det som er problemet, nesten litt for "fin" for en kjellerdør.
Vi har selv tre glassdører, med to glass fra nederkant til overkant.
De står som terrassedør, dør ut til vaskerommet, og dør på loftet til den utvendige trappen.
Når jeg innhentet tilbud på dørene fikk jeg for meg at det ville bli billigere med glass bare i overdelen.
Men tro det eller ei, en "halvdør" med tett nederdel, hadde blitt dyrere.
Og disse helglasede dørene gir et fantastisk lys inn i stue, vaskerom og bodloft![]()
Dette er hva jeg forstår enkeltglass, det er vel bare på ytterdører man har 3 glass?
Jeg prøvde å selge inn helglasset dør her hjemme, men man syntes at døra skulle være av samme karakter som de andre dørene og det får jeg kjøpe
Klikk her for å svare