Hei,
jeg har søkt rundt både på forumet og på google men har ikke klart å finne info om hvordan jeg best går frem for å dele glassbetongblokker... At det skal gå står på vetros hjemmeside. Blokkene skal ikke være i våtrom så kondens burde ikke være noe problem, heller ikke at de mister sin styrke...
Jeg har kontaktet >10 glassmesterier for å få hjelp med dette, men ingen har utstyr eller kunnskap om hvordan det skal gjøres.
Jeg har prøvd med diamantblad på dremelen, det går riktig nok men det tar veldig lang tid og kuttene blir ikke direkte perfekte da bladet er så lite.. Lyktes ok med en blokk men den andre jeg forsøkte meg på sprakk. Jeg måtte gjøre ca 10 kutt i halvblokker, hvorav 6 stk skal være i 15 graders vinkel, se bilde.
skrått kutt
Tanken slo meg å prøve med vinkelsliper og diamantblad men har ikke våget å prøve meg på det. Føles som det kunne bli en potensiell livsfare med eksploderende blokker og prosjektiler av flygende glass. Støvet som dannes er heller ikke det sunneste...
Hvordan ville dere gått frem for å løse dette problemet? Alle forslag er velkomne bortsett fra "ikke gjør det"!
De sier jo selv på sin hjemmeside: "Sen er det vanskelig å få kapping til å se jevn og bra ut. Hør med din lokale glassmester om de har en diamantkap som kreves.- Vetro" så det er nok ikke helt lett å få det bra.
Jeg hadde testet med vinkelsliper og "astronautantrekk" om ingen av de glassmestere du har snakket med hadde noe forslag på egnet diamantkap. Hvorfor ikke kontakte Vetro og se om de har noen mer konkrete råd.
Takk for deres svar!
Jeg har egentlig ingen krav til at det skal bli veldig fine snittflater, det er heller tidsbruken som gjør at jeg ikke vil fortsette med dremelen. Jeg brukte omtrent 45 minutter på det blokket jeg lyktes med, like mye på det som sprakk i stykker, og det føles ikke rimelig å gjøre det for 10 snitt...
Det er et engangsarbeid jeg skal gjøre, og jeg har ikke økonomi til å anskaffe veldig dyre verktøy. Er det mulig å leie en sånn våtkutter? Tips i så fall? Cramo har en del benksager Vil det kanskje fungere med en flisesag?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.