Hei,

Når vi satte inn innerdørene gjorde vi en kjedelig feil, vi regnet ikke med at karmene skulle stå på parketten :(

Vi har et par ulike løsninger, hvorav en er å sage av ca 1 cm på karmene og døren, men for å slippe å ta dem ned vurderte vi å sage dem på plass. Det går jo fint å sage lister og lignende på plass med en multimaskin, men jeg er redd for at det blir vanskelig med en tykk karm der de to møtende gulvene dessuten har ulik høyde?

Ingen problem med å kappe en karm på stedet. Legg en parkettbit som distanse for multimaskinen eller fuchssvansen. Så må kanskje døren også kappes....

• Liker
Trollskidan
  • Laddar…
Ja det var så jeg først tenkte å gjøre, men golvenes ulike høyde kompliserer det litt.

Si at jeg legger distansen på gulv A som er det høyeste, jeg kan her sage av 70-80% av karmen. Nå trenger jeg å flytte over til gulv B for å sage resten, men problemet er at det gulvet er lavere. Så i så fall må jeg kompensere denne høyden med en annen distanse? Antar at det er så man får gjøre?

Men skal parketten ligge i begge rommene? Du trenger ikke å sage av hele karmen, men det holder å kutte ut noen centimeter slik at parketten akkurat kommer under karmen. Så gjør man jo når man legger parkett på eksisterende gulv, så får terskelen kompensere for nivåforskjellen.

Ja det er parkett i begge rommene men man har bare lagt parkett fram til terskelen i tilstøtende rom. Dessuten er det ikke alltid så lett å stikke parketten under dørkarmene, særlig ikke om det er klikkgulv som trenger å vippes inn (har en annen tråd om akkurat dette).

S snowjim skrev:
Dessuten er det ikke alltid så lett å stikke parketten under dørkarmene, spesielt ikke om det er klikkgulv som må vinkles inn (har en annen tråd om akkurat dette).
Men det problemet løser du jo ikke ved å sage av karmen på stedet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.