Bygningsskisse med snitt av vegg, viser ulike lag som gips, plywood, RW duk, isolasjon, og glass. Tekst viser mål og materialer for konstruksjonen.
Noen som vet hva en RW duk er (sitter i vegg og tak) og hvor jeg kan finne mer info om det? Jeg har googlet, men finner ikke noe som hjelper meg særlig mye.

Takk på forhånd.

• Byggtegning med detaljert snitt av vegg, inkludert RW duk mellom lag av gips, plywood og isolasjon. Liste over materialer og komponenter.
Hei og velkommen til forumet!

Med tanke på hvor den sitter i konstruksjonen så er det en vindduk. Ser at samme duk brukes på to steder i konstruksjonen. Det er å foretrekke å ha vindduk der den sitter på utsiden av regelstammen men på innsiden bør en tettere dampsperre eller fuktsperre brukes. Google litt på disse termene i stedet så finner du mer om funksjonen.

• Liker
Tjobo
  • Laddar…
Takk for hjelpen, det var litt det jeg tenkte men føles rart at taket også har en slik RW duk og der også på innsiden...

Tjobo Tjobo skrev:
Takk for hjelpen, det var litt det jeg tenkte men føles rart at taket også har en slik RW duk og der også på innsiden...
Teknisk tegning av en tak- og veggkonstruksjon med detaljer som isolasjon, panel og målspesifikasjoner for byggematerialer.

Man setter dampsperre eller dampsperre også i tak. Dette for å unngå at fuktig luft transporteres gjennom isolasjonen og deretter kondenserer når den når kalde siden.

• Liker
Tjobo
  • Laddar…
Kan RW stå for rockwool kanskje, de er jo store på isolasjon, kanskje også vindsperrer osv...

• Liker
Tjobo
  • Laddar…
Rickard.
Rockwool er ingen dårlig gjetning synes jeg. De selger både dampsperre og vindsperre.

Dog synes jeg det er dårlig skrevet på tegningen hvis det stemmer.

• Liker
Tjobo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.