Hei!
Vi har en erodert vegg og trenger hjelp. Jeg har kjøpt 222 og FA 180 bygg- og våtromssilikon.
Fyren fra energiselskapet sa at det bare var å banke løs og kline på 222 helt inn på røret. Det ligger kork lenger inn i veggen, til høyre i hullet. Vi har ikke råd til å drenere.
Fire spørsmål:
1. Siden det er en slags eksperimentbetong i veggen fra 1934, som spiser opp seg selv, virker det ikke så smart, eller?
2. Bør jeg ha kork rundt røret?
3. Hvis det er en dårlig idé å kline på betong direkte, og kork er feil, hva skal jeg ha for materiale da?
4. Har du noen andre tips før jeg går løs på det?
Stor takk for hjelpen!
Vennlig hilsen
G
Er det et rør med brennbar gass?
Kreves det noen form for branntetting?
For å reparere puss/cement/betong ville jeg anbefale husfix (eller for eksempel weber maxfix) som er cementbasert.
Silikonbasert synes jeg høres ut som en dårlig idé, med mindre det er noe spesielt med gassrør?
Og hvor kommer drenering inn i bildet?
Ville tro vann er verre for røret enn hva du enn tetter med.
For å reparere puss/cement/betong ville jeg anbefale husfix (eller for eksempel weber maxfix) som er cementbasert.
Silikonbasert synes jeg høres ut som en dårlig idé, med mindre det er noe spesielt med gassrør?
Ville tro vann er verre for røret enn hva du enn tetter med.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Korken er varmeisolasjon på betongveggens innside. Innenfor det finnes puss som har blitt dårlig på grunn av fukt. Du kan nok trykke inn litt steinull rundt røret der korken sitter og deretter fylle opp med et mykt bruk som ikke inneholder sement. Jeg har aldri vært med om noen spesiell branntetting rundt gassrør.
TakkDavid-O skrev:
Er det et rør med brennbar gass?
For å reparere puss/cement/betong ville jeg anbefale husfix (eller for eksempel weber maxfix) som er sementbasert.
Jeg vil tro vann er verre for røret enn hva du enn tetter med.
Takk!J justusandersson skrev:Korken er varmeisolasjon på betongveggens innside. Innenfor det finnes puss som har blitt dårlig på grunn av fukt. Du kan nok trykke inn litt steinull rundt røret der korken sitter og deretter fylle opp med en myk mørtel som ikke inneholder sement. Jeg har aldri vært med om noen spesiell branntetting rundt gassrør.
Klikk her for å svare