jobber på peab... vi har gått tilbake til gipsen.
tror det er bort tatt med cement skiver.
funker veldig dårlig å montere på stålstendere.
nei kjør gips, har vi ALLTID gjort, fungert kjempebra.

mvh
snickar estwing

Kan være enig i at det er vanskelig å jobbe med fibercementskiver. Ikke i det hele tatt som gips. Får se hvordan jeg skal gjøre det, får komme tilbake...

estwing skrev:
jobber på peab... vi har gått tilbake til gipsen.
tror det e bort tatt med cement skiver.
funker dritt dårlig å montere på plateregler.
nei kjør gips, har vi ALLTID gjort, fungert hvordan bra som helst.

mvh
snekker estwing
Du "tror" at det er fjernet?
Skulle gjerne sett noen form for referanse for det, jeg har lett rundt på http://www.bkr.se en stund men ikke funnet noe som tyder på dette. Det eneste jeg finner er at kartongkledd gips er helt utelukket fra 1 juli 2008 (siden overgangstiden nå er over).

ja.
nå bruker de også*näsblodsskivan* en fiberskive med.
er som gips.
kalles så fordi det fester seg i nesa og man blør. reint dritt faktisk.
man må være fullt utrustet med verneklær.

mvh
snekker estwing

Hei,

hvordan har det gått med den bøyde dusjveggen? kan man få se et bilde?

Oi, jeg måtte dykke dypt inn i NASen for å finne byggebilder. Det ble slik at jeg risset aquapanelet på baksiden og knekte i seksjoner, fremgår av et av bildene. Så sparklet jeg veggen rund og overlot resten til flisleggeren som fikset tettesjikt og flislegging. Utsiden ble kledd med doble 6 mm renoveringsgips som jeg limte sammen.
Rund vegg med ristet aquapanel, delvis montert med synlig trestender i bakgrunnen. Byggeområde med uferdige flater. En buet vegg med nyspaklet overflate, forberedt for flislegging. Veggen viser markeringer etter bearbeiding og har to røruttak. Dusj med hvite fliser, buet vegg og grått flisegulv. Dusjhodet og kraner er i metall. Veggen er nylig renovert med aquapanel. En grå dør i en moderne gang med buede vegger og lyst tregulv.

• Bilde av en vegg under bygging, med buet aquapanel festet på trematerialer, viser byggeprosessen med spikkede og seksjonerte paneler.
  • Liker
  • Elsker
Luddis_1 og 8 andre
  • Laddar…
Ble jo skikkelig fint :)

Riktig lekkert! takk for bildene

Bare det å sette opp sokkelen på utsiden blir vel et lite prosjekt i seg selv.

Ja, hele dette prosjektet med halvsirkelen har vært et prosjekt som har tatt tid. Det er mye enklere å bygge kantete. Men absolutt verdt det for det fanger blikket. Denne halvrundingen som man ser fra stuen vekker nysgjerrigheten hos gjester som har vært i hytta for første gang. "Hva finnes der bak?".
Og ja, den der sokkelen... den har jeg ikke gjort ennå :o

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.