34.206 lest ·
8 svar
34k lest
8 svar
Rullesparkel fra Biltema, for godt til å være sant, eller...?
Medlem
· Funäsdalen
· 1 367 innlegg
Rullbart sparkel har jo Timell vist på TV. Trolig ikke fra Biltema men deres funker nok det også.
Et tips er derimot å sjekke prisen i en vanlig malebutikk, Biltema er ikke alltid spesielt billige.
Et tips er derimot å sjekke prisen i en vanlig malebutikk, Biltema er ikke alltid spesielt billige.
Testet en boks rullesparkel når jeg bygde nytt i sommer. Det ble dog bare den boksen. Det går kanskje noe raskere å påføre for en nybegynner, men prisen er altfor høy, og jeg syntes det var greiere å gjøre det på den tradisjonelle måten med sparkelspade
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Kjørte med alcros variant for seks år siden, gikk fort å legge på, men så ble det jo en del å slipe også. Det var dog lettslipt så det gikk fort. Anbefales til uerfarne hvis hele vegger skal sparkles, altså hele overflaten. Man kan tenke over valget av rulle så det ikke blir for mye struktur som må slipes ned (om man ikke vil ha strukturen altså).
Ja, nå har jeg det... Helt verdiløst å rulle kan jeg melde!empame skrev:
Det kanskje kan fungere om man skal sparkle noe plant, typ gulv, men vegg eller tak er det bare å glemme. Dels løsner det dårlig fra rullen så man må dyppe skikkelig, og det som så løsner kommer i tykke lag. Skulle i så fall være mer effektivt å ta en liten spade og kaste på veggen... >(
Dog er sparklet løsere enn vanlig sparkel og var veldig lett å jobbe med og fungerte kanonbra å sparkle over vevteppe!
Jeg kjørte vanlig medium sparkel på gips første laget og deretter Biltemas rullbare over, det går kanonbra og man får en veldig bra overflate på veggen/taket.
Det drypper overraskende lite fra taket med tanke på hvor løst det likevel er...
Jeg kommer definitivt til å kjøpe mer av sparklet, men rullen går til gjenvinningsstasjonen i neste lass dit...
Klikk her for å svare