Boret et hull i en plate som jeg tror er gips. Men den føles litt mykere enn andre gipsplater, men støvet er hvitt og bak finnes isolasjon.
Når jeg skrapet litt i borehullet etterpå kom det som små røykpuffer, veldig lite, sammen med støvet. Kommer dette fra isolasjonen eller pleier det å komme som støvrøyk fra gips? Ble litt fundersam. Boren var ikke varm.
Når jeg skrapet litt i borehullet etterpå kom det som små røykpuffer, veldig lite, sammen med støvet. Kommer dette fra isolasjonen eller pleier det å komme som støvrøyk fra gips? Ble litt fundersam. Boren var ikke varm.
Umulig å svare på uten å ha sett det, men visst, gips støver noe så overdyrlig, og ikke går det an å støvsuge opp heller, det klisjer igjen støvsugerposen på nulltid.
Det eneste det rent logisk kunne være ellers, er jo om du har klart å bore hull i en strømledning inne i veggen og fått kortslutning...
Det eneste det rent logisk kunne være ellers, er jo om du har klart å bore hull i en strømledning inne i veggen og fått kortslutning...
Okei. Dette er et sted på veggen hvor det ikke burde finnes strøm, og jeg kunne ikke se eller føle noe slikt innenfor platen. Men om det skulle skje mot formodning, burde det ikke merkes i form av at en sikring går eller at strøm slutter å fungere?
Jo, helst. Dermed kan du trygt utelukke det.D Dammråtta skrev:
Hadde du hatt strømfeil på røykutviklingsnivå hadde dessuten ditt hus sannsynligvis brent ned ved dette tidspunktet.
Jo det føles ganske trygt. Såg likedan ut da jeg boret et annet hull også. Men synes likevel det ryker mer enn annen gips jeg har boret i, så litt nysgjerrig er man, om det finnes forskjellige typer eller gammel isolering kanskje gir fra seg støv i form av røyk.
Klikk her for å svare