Tenkte at jeg skulle få opp romerske ringer i taket, men har problemer med å finne bjelkene.
Innetaket består av huntonittplater (11mm) som er skrudd i glespanel(?) 27mm(?) som igjen er skrudd i bjelkene.
Ut fra uklare bilder vet jeg omtrent hvor de er, men min bjelkedetektor har problemer med å finne dem.

Er det helt umulig å sette opp ringene i innetak+glespanel?
Det er både barn og voksne som skal bruke dem (barna er kanskje litt "villere").
Jeg tenkte noe bøylefeste/surrningsfeste med 4 skruer i hver.
Det blir altså ~38mm å skru i, men med 4 skruer så kanskje det holder bra?
Om man sørger for å i det minste treffe i nærheten av en bjelke da.
Fra mine uklare renoveringsbilder ser det ut til å være rundt 60cm mellom bjelkene.

Jeg ville ikke med min kroppstyngde belaste noe som bare henger i spredtpanel, men så veier jeg også 100 kg ekte gubbfläsk. Dog er det tvilsomt om spredtpanel holder for mer normalvektige heller, og begynner dessuten yre barn å klatre rundt på hverandre så kan tyngden raskt legges sammen.

På en eller annen måte blir det altså å finne reglene.

V Vortex skrev:
Tenkte at jeg skulle få opp romerske ringer i taket, men har problemer med å finne bjelkene.
Innetaket består av huntonittplater (11mm) som er skrudd i glespanel(?) 27mm(?) som igjen er skrudd i bjelker.
Ut fra uklare bilder vet jeg omtrent hvor de er, men min stenderdetektor har problemer med å finne dem.

Er det helt umulig å sette opp ringene i innetak+glespanel?
Det er både barn og voksne som skal bruke dem (barna er kanskje litt "villere").
Jeg tenkte noe bøylefeste/surringsfeste med 4 skruer i hver.
Det blir altså ~38mm å skru i, men med 4 skruer så kanskje det holder godt?
Hvis man sørger for å i det minste treffe i nærheten av en bjelke da.
Fra mine uklare renoveringsbilder ser det ut til å være rundt 60 cm mellom bjelkene.
Du trenger definitivt å feste dem i bjelkene med tanke på bevegelsene man gjør med ringer kreves det mer bæreevne enn bare selve kroppsvekten.

Kanskje ikke hjelper, men på min stenderdetektor finnes det to forskjellige dybder å søke på, kanskje verdt å se om du kjenner noen som har en slik og teste den? (Om din ikke allerede gjør det)

• Liker
ricebridge
  • Laddar…
Kan du komme opp på loftet?
Jeg skulle prøve å legge en regel tvers over takstolene og feste i.

• Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
Ja, det kanskje er slik at skruene/festet ikke er problemet, men mengden tre å skru i. Har dessverre flatt tak akkurat der, så det finnes ingen loft å rote rundt på 🙁 får høre rundt i vennekretsen om det finnes noen med en litt mer avansert stenderfinner. Min er en eller annen gratisvariant etter avisabonnement, så ikke akkurat toppkvalitet 😀

• Liker
Yowsa
  • Laddar…
Skulle si at det nok avhenger av hvor mye du bryr deg om barna dine alternativt taket ditt.

Nå vet jeg jo ikke hvor følsom du er for flere hull i taket, men noen ganger må man nøye seg med det minst dårlige. Så et tips er å rett og slett bore, med et langt smalt bor, på noen steder rundt det stedet der en regel burde befinne seg. Da burde du kunne kjenne forskjellen mellom tre og mye tre, og på den måten finne riktig sted.

• Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
Let etter spikeren som fester lektene...
Magnet?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.