Heisann!
Jeg sitter og skriver på en kostnadskalkyle for renoveringen av vår garasje og innser at jeg trenger litt hjelp med materialvalget til det rommet hvor det skal være hete arbeider.

Garasjen står i dag på en plate, og min idé er å bruke halve garasjen som nettopp garasje og å gjøre om den andre halvdelen til kombinert snekkerverksted med et mindre rom hvor det skal forekomme hete arbeider som smiing, metallarbeid og annet som er mer eller mindre brannfarlig. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal innrede dette rommet for å få det godkjent eller i det minste mindre brannfarlig å arbeide i? Noen form for plater på vegger og tak kan vel være bedre enn tre, men jeg må medgi at jeg ikke har en anelse om hvordan dette skal gjøres. Noen form for isolering er det vel også som trengs.

Jeg trenger altså tips på hvordan jeg skal utforme rommet, hvilke materialer jeg bør bruke og hvilke jeg ikke bør bruke. Rommet ved siden av, med snekkerverksted, vil jo ha en god del tre i seg, noe jeg bør tenke på angående det? Dette er bare for hobbybruk, men det er jo synd om gården brenner ned.

Takk på forhånd!
Mvh Mia

Kontakt gjerne forsikringsselskapet ditt da de har noen meninger om hvordan lokalene skal utformes. Hvis lokalet ligger nærme andre bygninger, pleier de å kreve at man bygger med brannklasse EI60 og det skal også finnes slukkeutstyr.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.