Hei!

For å få til planløsningen før en større ombygging vurderer vi å rive skorsteinen. Det finnes jo noen her på forumet som har gjort det (MathiasS m.fl). Det hadde vært gøy å høre andres erfaringer om dette arbeidet. Er det 10 mandags arbeid mon tro? Huset er 2 etasjer pluss kjeller, men skorsteinen får stå igjen i kjelleren da den er en del av en bærevegg. Skulle tro at det er ca. 8 meter som skal rives, med 8-9 piper.

Wigert
 
Har revet min skorstein. 9 rør eller noe sånt. Kan si det sånn...

Mye jobb, mye støv, men vel verdt arbeidet. Vår planløsning ble mye bedre.

Nå hadde jeg litt juks. Hadde en hjullaster med skuffe som jeg satte på entrétrappen. Tippet ned i den med trillebåren. Fylte en traktorhenger (rommer nok ca 8kbm) 4 ganger.

Jeg er glad vi ikke bodde i huset da, det støver noe sykt mye.
 
Hei

Takk for det inspirerende svaret :-)

Var bjelkelaget festet i skorsteinen, eller hadde skorsteinen noen bærende del i husets konstruksjon?

W
 
Ja, jeg skyldte deg noen bilder....
 
thewolf skrev:
Har revet min skorstein. 9 piper eller noe sånt. Kan si det slik...

Mye jobb mye støv men vel verdt arbeidet.
Vår plantegning ble mye bedre.

Nå jukset jeg litt. Hadde en hjullaster hvis skuffe jeg stilte på trappen til inngangen. Tippet ned i den med trillebåren. Fylte en traktorhenger (rommer nok ca 8kbm) 4 ganger.

Jeg er glad for at vi ikke bodde i huset da, det støver noe vanvittig mye.
Hvor høy var den, og hvor lang tid tok det?
 
2 etasjer pluss loft. husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok, men noen dager tok det.

Hvis jeg husker helt riktig, hadde den ingen bærende funksjon. Men da vi hadde fjernet den i kjelleren, ble det igjen en kant, så vi pigget opp hele gulvet i kjelleren og støpte opp hele den platen også. Det var ikke planen fra starten av. Men i etterkant er det herlig med gulvvarme i hele kjelleren.

Skal prøve å huske å legge inn noen bilder... Alle bildene ligger dessverre hjemme, og når jeg er hjemme, er jeg fullt opptatt... :-) Akkurat nå er det terrassebygging. Synd bare at regnet pøser ned, så i kveld blir det regntøy på...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.