Hei!
Har flyttet inn i et eldre hus der en "bue" eller hva man skal kalle det (se bilde) deler stuen med spisestuen. For fremtidig renovering og et ønske om åpen planløsning mellom disse to rommene vil jeg rive den.
Jeg er imidlertid usikker på om den er bærende på noen måte eller ikke. Og hvordan man eventuelt kunne få det pent om så er tilfelle?
/Frida
Har flyttet inn i et eldre hus der en "bue" eller hva man skal kalle det (se bilde) deler stuen med spisestuen. For fremtidig renovering og et ønske om åpen planløsning mellom disse to rommene vil jeg rive den.
Jeg er imidlertid usikker på om den er bærende på noen måte eller ikke. Og hvordan man eventuelt kunne få det pent om så er tilfelle?
/Frida
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 innlegg
Det avhenger nok helt av hvordan veggen har sett ut tidligere og om det går noen bjelke i den veggbiten som er over hvelvet. På den korte spennet tror jeg ikke det er noen fare, men man bør jo likevel undersøke saken ordentlig.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Velkommen til Byggahus!
En plantegning der man også ser etasjen ovenfor er en god hjelp, samt grunnleggende fakta om huset. Ikke minst byggeår.
En plantegning der man også ser etasjen ovenfor er en god hjelp, samt grunnleggende fakta om huset. Ikke minst byggeår.
J justusandersson skrev:
Hei og takk
Huset er datert til 1909. Selvfølgelig ordner jeg med en plantegning. Kommer tilbake med det i løpet av morgendagen. Takk for din hjelp.
Klikk her for å svare