Er det noen som har erfaring med å rive åpne peiser? Jeg har en åpen peis i min leilighet i Hellas som ikke fungerer. Skorsteinen er blokkert med murstein som jeg ser når jeg "ser opp fra innsiden". I 6 år har jeg forsøkt å få tak i en feier eller lignende i Hellas som kunne hjulpet meg, men det eksisterer ikke. Så til mitt spørsmål. Er det mulig å rive den helt opp til taket? Eller kan dette være en bærende konstruksjon? Siden den ikke fungerer, står den bare og tar en masse unødvendig plass, og min tanke er å ha sofaen langs den veggen i stedet. Bak veggen til venstre man ser hvor spisebordet også står, er vår trappeoppgang til gaten.
 
  • Hvit murpeis med blokkerte åpning, stearinlys og dekorativ sneglehus. Til venstre, et svart bord med stoler og hyller med keramikk.
  • Åpen peis i et hjørne med hvit murstein, dekorert med stearinlys. Ved siden av står to hvite kommoder. Steinlagt gulv.
  • Hvit peis i et hjørne med "til salgs"-skilt og rengjøringsprodukter plassert på hyllen. Flisegulv og del av bord synlig.
  • En peis med stearinlys på innsiden, omgitt av hvite murstein. Et ornament formet som en katt står på toppen, med skjell og en krukke ved siden av.
Generelt er de bygget mot pipa og er bare å plukke ned. Men de kan være integrert i pipa, da er de IKKE bare å plukke ned.
 
D Daniel 109 skrev:
Generelt er de bygget mot pipa og er bare å plukke ned. Men de kan være integrert i pipa, da er de IKKE bare å plukke ned.
Hmm... Og hvordan kan jeg finne ut av det? Finnes det noe man kan se etter?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.