5.098 lest ·
3 svar
5k lest
3 svar
Rive opp gulvsponplatene og sette dem tilbake igjen?
Hei!
Jeg tenkte å rive opp gulvsponplatene på den foreløpig uinnredede loftsetasjen for å kunne montere spotter til underetasjen. Kan man legge tilbake de samme sponplatene etterpå? Vi skal legge parkett oppå senere. Jeg har fått en følelse av at det kanskje ikke er så enkelt som det høres ut... kanskje sprekker sponplaten og blir ujevn i kanten, eller??
mvh Fialotta
Jeg tenkte å rive opp gulvsponplatene på den foreløpig uinnredede loftsetasjen for å kunne montere spotter til underetasjen. Kan man legge tilbake de samme sponplatene etterpå? Vi skal legge parkett oppå senere. Jeg har fått en følelse av at det kanskje ikke er så enkelt som det høres ut... kanskje sprekker sponplaten og blir ujevn i kanten, eller??
mvh Fialotta
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg
Er de spontet og limt i sponten er det kjørt. Er de bare spikret/skrut kan de nok klare seg. Jeg ville limt dem når de legges tilbake.
Et alternativ er å slakte gulvsponten og deretter 22mm parkett på sponplatebase, typ Kärhs.
Et alternativ er å slakte gulvsponten og deretter 22mm parkett på sponplatebase, typ Kärhs.
Jeg holder på å rive ut sponplatene i kjøkkenet akkurat nå og hadde tenkt å gjenbruke platene i andre sammenhenger. Det er dog ikke mye jeg vil kunne bruke til annet enn tennved siden det dels er limt i sponten, dels spikret og følgelig heller brister enn bøyes opp. Dessuten blir jeg skikkelig sint når jeg ser hvordan fyren som bygde det har jukset med bjelkene, og det blir man jo ikke akkurat mer forsiktig av... Men det problemet slipper du kanskje.
Klikk her for å svare