Hei! Vi har et Ytong-hus fra -57 hvor vi som et steg i å redusere radonnivåene i soverommene (sammen med mekanisk ventilasjon) har tenkt å rive veggen mot kattvinden som også består av lettbetong likt øvrig konstruksjon. Ny vegg skal bygges opp av trestendere på nøyaktig samme sted.
Veggen er bygd opp av 200 mm blokker og hviler på en betongdekke. Er nesten overbevist om at veggen ikke bærer takstolene, men at dette gjøres av støttebenene som synes på kattvinden. Men er takknemlig for evt. synspunkter eller om noen har revet en lignende konstruksjon slik at jeg slipper å nøle når vi tar fram borhammeren på mandag.
Veggen er bygd opp av 200 mm blokker og hviler på en betongdekke. Er nesten overbevist om at veggen ikke bærer takstolene, men at dette gjøres av støttebenene som synes på kattvinden. Men er takknemlig for evt. synspunkter eller om noen har revet en lignende konstruksjon slik at jeg slipper å nøle når vi tar fram borhammeren på mandag.
Ettersom den kobler mot undertak og ikke er detaljert for å koble mot takstolene, vil jeg si at den er 20 cm tykk for å få varmeisolering. I tillegg er lambda-verdi angitt, noe som tyder på at det er den egenskapen som er viktig.T Tobbe_G skrev:
Klikk her for å svare